Ikuti Blog ini

Same tapi tak serope

jamai2mradzhi

Kala diperati dan diteliti kedua-dua Ahli Dewan Undangan Negeri yang sorang dari Perak sorang lagi dari Kedah ni perlakuan deme macam adik beradik, muka pulak memang seiras macam adik beradik, boleh berpakat pulak tu keluar dari PR

Diantara persamaan di antara mereka berdua ialah seperti berikut:

1.ADUN menang atas tiket PKR
2. Bekas Pekerja Pos Malaysia Berhad
3.Katak Lompat dari PKR ke Bebas ( UMNO yang sebenornye)
4. Melompat sebab nak pejuangkan ketuanan Melayu????
5.Seekor bernama Jamaludin bin Mohd Radzi dan seekor lagi Mohd Radzi bin Salleh
6. Kedua-duanya Bekas Exco Kerajaan Negeri
7. Antara alasan mereka melompat adalah kerana hilang kepercayaan mereka kepada pimpinan tertinggi PKR dan perjuangan PKR telah menyimpang dari landasannya.

Ate che kome senaraikan ape lagi persamaan deme berdue, ape yang terpikior oleh teman lepaih ni PKR ataupun Pakatan Rakyat kene fikior berjuta kali kala nak mencalonkan bekas pekerja dari Pos Malaysia Berhad, sebab udah dua ekor katak lompat adalah berasal dari sane. Biole lepaih ini Pakatan rakyat memilih calon yang punya intergriti dan berkarisma, jangan lagi main tangkap muat aje.

Keme orang bawahan dan rakyat marhaen ni kala boleh yor le pimpinan kami macam Dato Seri Ir Nizar ke atau Lim Guan Eng atau paling tidak macam Dr. Lolo ke atau Saifudin Nasution ke. Nak mintak calon macam Tok Guru Nik Abdul Aziz, Dato Seri Anwar Ibrahim dan Tuan Guru Haji Abdul Hadi memang kate orang German "impossible".

Agaknye ape yang menyebabkan deme dan rakan-rakan katak lompat yang sewaktu dengannye melompat masuk ke dalam kem UBN adalah macam lagu di bawah ni:

lompat si katak lompat.....
lompat lah tinggi tinggi
lompat lah belah sini
dapat duit berguni-guni

lompat si katak lompat
lompat lah tinggi-tinggi
dah dapat duit berguni-guni
boleh mike semue tambah bini

he he
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .