Ikuti Blog ini

UMNO Kena Petaka Lembu


Apa yang dibuat serba tak kena. Apa dah jadi? Setiap sentuhan Umno kebelakangan berkesudahan dengan petaka berpanjangan. Sangkanya melakukan sesuatu akan mendapat simpati tetapi berakhir dengan seburuk-buruk penghinaan.

Harapan menggunung untuk mendapat pengiktirafan terhadap pelan dan perbuatannnya sebaliknya kutukan dan ejekan serendah-rendahnya yang diterima. Begitulah apa yang terjadi dengan setiap sentuhan Umno sekarang. Sentuhan kecundang penuh dengan kemusnahan.

Kalau tidak kekalahan yang diterima, malapetaka berpanjangan menjelma. Itulah yang terjadi kepada segala pelan segala tindakan tidak kira daripada penyokong mahu pun pendokong Umno kebelakangan ini.

Sikap Kluk Klek macam Lok Lik ini dilabelkan sebagai “Dok Makang sSamang” di Terengganu Lening. Lembu tidak bodoh, tetapi yang bodohnya ialah perbuatan penyokong Umno yang sangka mereka mengheret kepala lembu membangkang pembinaan kuil adalah satu perbuatan cerdik.

Kalau di PRK Permatang Pasir, Umno menggunakan Adun PKR untuk berkempan. Sebaliknya di seksyen 19 dan 23 Umno menggunakan kepala Lembu pulak sebagai bahan kempen. Tak ade ke menteri yang mahu kemuka dan menafikan pembabitan Umno dalam menggunakan kepala lembu untuk kepentingan parti?

Kalau demonstrasi itu dilakukan oleh kumpulan pembangkang, sebelum keluar rumah polis sudah pun bertindak. Kenapa polis hanya memerhatikan sahaja mereka yang memperbodohkan diri melakukan demonstrasi sehingga Perdana Menteri terpaksa campur tangan dengan mengarahkan ketua Polis Negara mengambil tindakan segera. (Pecah Bol, maknanya tangkapan semasa demonstrasi sebelum ini, inikah yang berlaku)

Tidakkah seeloknya sebelum sesuatu tindakan bersabit agama Hadhari terlebih dahulu dirujuk kepada pihak berwajib? Apa guna melantik Tun Abdullah Badawi sebagai Penasihat IKIM jika nasihat beliau dalam bab-bab lembu. Atau pun menghubungi Mantan Tun Dr M yang penah bersembahyang di dalam Kaabah untuk meminta syafaatnya mengenai perbuatan ini?

Sekarang yang bodoh bukannya lembu tetapi Umno.[SinarHairan]
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .