Ikuti Blog ini

Ganesan Tetap "Speaker Haram" - Datuk Seri Nizar

Penerangan isu-isu semasa dan sesi dialog,bersama
YAB Dato' Muhammad Nizar Jamaluddin

PR tetap menolak Datuk Ganesan sebagai Speaker sebaliknya hanya mengiktiraf,V Sivakumar sebagai speaker yang sah Dewan Undangan Negeri Perak yang dilantik mengikut lunas-lunas perundangan.

Bekas MB Perak Datuk Seri Hj Nizar Jamaluddin berkata,Ganesan tetap dianggap sebagai speaker haram bukan speaker DUN sebagaimana yang diperkatakan oleh ADUN Barisan Nasional,Datuk Hamidah Osman.

Tidak ada sebab beliau dan ADUN PR perlu menerima Ganesan sebagai speaker sedangkan perlantikannya tidak mengikut saluran perundangan yang betul.

"Usul ketika melantik Ganesan sebagai speaker dikemukakan oleh datuk Zambry Kadir dan disokong oleh Hamidah adalah tidak sah disebabkan pada ketika itu Zambry sudah digantung daripada menghadiri sidang DUN oleh V Sivakumar."jelas Datuk Seri Nizar.

Walaupun mahkamah perseketuan telah mengisytiharkan Zambry sebagai MB Mahkamah, ia tidak bermakna PR juga mesti menerima Ganesan sebagai speaker.Dua situasi yang berbeza dan pihak kami akur akan keputusan mahkamah bagaimana pun tetap tidak akan menerima Ganesan sebagai speaker.

Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .