Ikuti Blog ini

Tak da angin pokok tak bergoyang!!


Al-kisah dua negeri dalam negara 1Malaysia. Sebuah negeri, lokasinya di tengah, manakala yang satu lagi di utara.

Yang hat di tengah... diperintah oleh kerajaan Pakatan Rakyat. Tetapi, nuuun... yang hat di utara pula, di perintah oleh puak geng 1Malaysia.

Kata sang angin yang bertiup kencang, wrestling sedang berlaku di kedua-dua buah negeri. Ya.... wrestling, berebut untuk menjadi MB.

Yang syiuknya wrestling ini berlaku dalam kem UMNO/BN. Demer sesama demer bergelut nak rebut jawatan!! Itulah budaya UMNO. Selagi tak dapat pegang jawatan yang top.. mereka tak akan berpuas hati.

Jeng... jeng... jeng... di Selangor 'angin' berkata.... Si Noh dan mantan MB anak Pak Toyo kononnya sedang berentap mahu mengisi kekosongan jawatan MB sekiranya mereka berjaya merampas kerajaan yang kini dikuasai oleh Pakatan Rakyat!! Mak oi.... belum dapat lagi tapi konfrantasi dah bermula.Pelahap betoi ler puak-puak ni. Tapi, as usual ler..... mereka menafikannya.

Eleh.... mana ada??? Pembangkang saja buat cerita untuk alihkan pandangan rakyat daripada masalah yang sedang mereka hadapi!! Ermmm... yer ler tu!! Whatever ler.... Kata ler apa komer nak kata. Tak jadi kudis pun....

Pelik... depa dok asyik refer kerajaan Pakatan Rakyat Selangor sebagai pembangkang. Tak sedor yang mereka... kini adalah pembangkang!! Weh... aku dah kata, depa ni masih lagi living in denial!!! Bila nak sedor nyer tak tahu ler.

Di Perlis angin turut mengkhabarkan berita tentang pergelutan merebut jawatan MB antara Shahidan Kassin dan Isa Sabu. Ini lagi kes giler... Apakah rampsan kuasa akan berlaku di sana??Di Terengganu apa khabar?? Wrestling masih on lagi ka?? Mat Said jaga-jaga... nanti kerusi MB dirampas oleh puak-puak UMNO sebelah sana, kamu ternganga??

Nampak gayanya, gejala rampasan kuasa bukan saja berlaku di Perak tetapi sudah merebak ke Perlis pulak. Ini budaya baru dalam UMNO!! Dia sesama dia pulak ber-rampas-rampas kuasa!! Itu petanda UMNO sudah nak sampai ke penghunjung hayatnya!!

Yahoooo!! Mampuuusss UMNO!!!
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .