Ikuti Blog ini

PRK Sibu - 18 juta ?? Melayu melopong lagi..!

anaksengat - Jika dalam PRK Hulu Selangor, BN menang dengan undi Melayu dan kecewa dengan undi Cina , maka sekolah Cina yang mendapat habuannya. Di Perak pula, Zamry dengan kerajaan haramnya menyalurkan RM 50 ribu untuk MCA yang juga Cina. Hari ini dilaporkan Cina Sibu pulak yang dapat. Bukan sikit RM 18 juta.

Bukan dengki tapi nak bagi tau rakan semelayu ku khususnya di Perak yang kata Nizar ikut cakap Cina... kini Bangsa Cina yang bijak berpolitik jauh lebih untung bila tak undi BN. Najib dengan gerombolannya tahu perangai orang melayu... cukup dengan sehelai dua kain dan sekati dua gula...melayu akan setia..SIAPA LEBIH MANJA?

Apa yang melayu dapat dengan undi BN hanyalah serbuk yang tumpah setelah isi dikaut untuk memujuk Cina. Sekolah persendirian Cina mendapat limpahan keuntungan termasuk sekolah persendirian;

Bantuan itu membabitkan RM10 juta untuk semua 60 Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan Cina (SRJKC) di Sibu, lima sekolah menengah persendirian Cina Sibu (RM5 juta), Sekolah Kebangsaan St Mary Sibu (RM1 juta) dan Sekolah Menengah Kebangsaan Sacred Heart Sibu (RM2 juta).

Semasa berucap kepada lebih 3,000 warga pendidik Cina pada perhimpunan di Sibu, Najib berkata kerajaan Barisan Nasional (BN) terbukti menjadi 'rakan tulen' sekolah Cina di negara ini demi memastikan semua kaum dan rakyat mendapat pendidikan yang saksama dan berkualiti.

Kalau nak bantu sekolah agama Rakyat kerajaan memberi syarat mesti diserah atau diserap dalam kumpulan SABK. Tanpa penyerahan melalui SABK jangan harap kerajaan nak bantu SAR. Biar SAR mampus..namun demi undi masyarakat Cina BN sanggup lakukan apa sahaja terutama di musim pilihanraya.

Bayangkan dengan hanya Pilihanraya kecil BN sanggup berbelanja sebegitu besar, apa pula keuntungan dan laba yang akan dimiliki oleh masyarakat cina dalam PRK 13 nanti? Nampaknya masyarakat melayu akan terus terinaya di bawah pemerintahan Barisan Nasional.

Kalau nak dapat layanan macam Cina, kena ikut cara undi cina...jangan sokong Barisan Nasional... melayu takkan lagi ditipu.(sumber)
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .