Ikuti Blog ini

Dedah : Harussani Kantoi Menipu, Layakkah jadi Mufti?

Berikutan dengan kenyataan Mufri Perak, Tan Sri Harussani yang berkata terdapat pemimpin PAS yang datang berjumpa beliau baru-baru ini bagi membincang dan meminta pandangan beliau berhubung cara untuk menyatupadukan PAS dan UMNO

Harussani Zakaria dikatakan mahu terus menyatu padukan orang Islam dan Melayu di negara ini walaupun terdapat pihak yang tidak menyenangi usaha murni beliau .

Namun beliau berkata beliau tidak pernah berputus asa demi mengekalkan kebaikan dan perpaduan umat Islam di negara ini, khususnya antara parti Umno dan PAS.

"Harapan itu ada kerana kedua-duanya (Umno dan PAS) memang hendak bersatu. Itulah cita-cita saya," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Perhimpunan Melayu Perak anjuran Gagasan Melayu Perak di Ipoh kelmarin.

Sebenarnya saya tahu dengan siapa Harussani bertemu malah tahu di mana pertemuan itu lengkap dengan tarikh dan jam pertemuan.

Matlamat pertemuan itu saya sahkan bukan untuk membincangkan isu perpaduan antara PAS dengan UMNO seperti yang didakwa olehnya.

Tetapi saya masih tidak berhasrat untuk mendedahkan dengan lebih jelas maklumat yang saya miliki ini.

Maklumat yang saya punya ini membuktikan sekali lagi Harussani merosakkan raputasi awam kepada dirinya kepada seorang yang memegang jawatan sebagai mufti yang sepatutnya dihormati.

Namun dia nampaknya sangat berhasrat supaya orang terus mencemuh dan membencinya dengan berulangkali berbohong seperti pernah dilakukan sebelum ini.
Dicatat oleh DRS. KHALIL IDHAM LIM
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .