Ikuti Blog ini

Budget 2010 : Budget Untuk Rosmah Mansor?

Kali ini disamping pelepasan cukai beberapa barangan termasuk ‘Pewarna Rambut’ yang digunakan oleh Rosmah, Najib juga telah memperuntukkkan RM111 Juta kepada Rosmah..

Program Permata yang dipopularkan oleh Datin Seri Rosmah Mansor, isteri kepada Perdana Menteri turut mendapat manfaat dari Bajet 2011.

Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga Menteri Kewangan I mengumumkan sebanyak RM111 juta diperuntukkan bagi agenda Permata memperkasa pendidikan awal negara.

Peruntukan itu meliputi projek pembinaan Fasa II Kompleks Sekolah Permata Pintar, membina 32 Pusat Anak Permata Negara (PAPN) serta membiayai operasi 52 PAPN yang telah siap.


Peruntukan itu turut meliputi program Permata yang lain seperti Permata Pintar, Seni, Insan dan Remaja.

Walaupun Rosmah tidak mempunyai sebarang jawatan rasmi dalam kerajaan, khususnya Kementerian Wanita, Keluarga dan Masyarakat serta Kementerian Pelajaran Malaysia tetapi program Permata yang diuruskannya nampaknya seakan mendapat bajet 'istemewa'.

Ini kerana, pertadbiran Najib hanya memperuntukan RM95 juta sebagai bantuan perkapita untuk sekolah-sekolah agama rakyat rendah dan menengah.

Itu adalah laporan dari Harakah Daily yang menjelaskan kepada kita semua betapa Najib lebih mengutamakan Rosmah dari sekelian rakyat dan Malaysiakini pula melaporkan
Najib mengecualikan beberapa barangan yang menjadi kegilaan Isterinya itu..
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .