Ikuti Blog ini

BUKIT SELAMBAU : Kemalangan Ganesan Dedahkan Pembohongan Najib

Siakap senohong gelama ikan duri, bercakap bohong lama-lama makan diri. Itu pepatah yang sesuai untuk diungkap kepada kerajaan BN yang kononnya tiada lagi projek mee segera dilaksanakan untuk pilihanraya kecil.

Namun apa yang berlaku semalam di Bukit Selambau adalah bukti nyata projek mee segera masih diteruskan apabila kenderaan pelbagai guna (MPV) Toyota Unser dinaiki calon Barisan Nasional (BN), Datuk S Ganesan terbabas dan tersangkut di bahu kiri jalan yang baru diturap di dalam rangka projek mee segera untuk pilihanraya kecil N25 Bukit Selambau.

Ketika kejadian beberapa pembantunya turut berada dalam kenderaan terbabit. Kemalangan itu menyebabkan kenderaanya terpaksa ditarik oleh kereta lain dan mengambil masa kira-kira setengah jam untuk dikeluarkan ke bahu jalan yang lebih rendah. Beliau bagaimana pun berjaya ke kampung berkenaan setelah menahan sebuah motosikal penduduk yang lalu di situ.

Ada banyak perkara yang terdedah melalui kejadian tersebut. Sebuah tulisan di dalam forum di lowyat menyatakan "God has spoken", manakala rakyat biasa pula melihatnya sebagai satu pendedahan pembohongan Najib Tun Razak yang bakal dinobatkan sebagai Perdana Menteri Jumaat ini sebagai pendusta.

Pendusta kerana beliau sendiri yang mengumumkan tiada lagi projek mee segera untuk kawasan-kawasan pilihanraya kecil. Apakah kenyataan tersebut dikeluarkan lantaran terpukul dengan kekalahan teruknya di Permatang Pauh dan Kuala Terengganu dimana kredibiliti Najib telah punah kerana semua projek mee segera telah dijawab dengan kekalahan yang amat mengaibkan beliau?


Bercakap bohong: ia adalah satu kebiasaan yang dilakukan oleh Najib. Berbohong kononnya tiada lagi projek mee segera. Berbohong konon Saiful datang untuk membincangkan soal biasiswa. Berbohong konon tidak pernah membuat sogokan untuk mereka supaya melompat parti. Berbohong konon tidak mengenali Altantuya. Berbohong untuk menutup kisah beliau meluluskan lesen judi sebaik saja mengabil-alih jawatan sebagai menteri kewangan.

Yang mengikut Najib nanti terimalah nasib seperti Ganesan di atas. Atau nak menunggu yang "lebih ummphh". Silakan.



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .