Ikuti Blog ini

Jentera PAS Terengganu Bertarung Sengit




http://buletinonline.net/images/stories/berita3/muslimattrg1.jpg
Kuala Terengganu – Jentera PAS Terengganu di Bukit Gantang akan meningkat dua kali ganda apabila gelombang terakhir tiba dalam misi memenangkan Pakatan Rakyat yang diwakili PAS.


Setiausaha Kerja Jabatan Pilihanraya Negeri Terengganu (JPNT) berkata sehingga kini prestasi para petugas amat baik dan dapat menguasai gerakkerja di Unit-unit Peti Undi (UPU).

http://buletinonline.net/images/stories/berita3/muslimattrg2.jpg“Program-program rancak berjalan, sehingga ada unit-unit peti undi lain yang meminta bantuan dari jentera Terengganu,”kata AlGhazali yang dihubungi Buletinonline hari ini.

Ketua Kontinjen Kuala Terengganu, Ustaz Wan Shukairi Wan Abdullah berkata jentera muslimat akan meningkat kepada 80 orang.

Beliau yang juga Setiuasaha Dewan Pemuda PAS Terengganu berkata, hari ini adalah merupakan gelombang terakhir kedatangan petugas.

Katanya semua petugas Kuala Terengganu berkampung di UPU Pengkalan Aur bersama-sama dengan petugas dari Kemaman.

Timbalan Yang DiPertua PAS Kemaman, Haji Hanafiah Ramly@Mat optimis UPU Pengkalan Aur akan menang sebanyak 300 undi.

Beliau yang juga Ketua Lujnah Perpaduan Nasional Terengganu amat yakin mendapat sokong lebih 90% daripada pengundi-pengundi bukan Melayu.


Walaubagaimanapun katanya, pengundi Melayu masih kalah sekitar 150 undi.


“Pengundi Melayu telah meningkat sebanyak 5.5% kepada 45.5%, melalui semakan dan bancian, kita (PAS) masih kalah sebanyak 150 undi,

“Kita (PAS) mendapat jaminan lebih 90% pengundi bukan Melayu dari kalangan Cina dan India akan mengundi PAS,”katanya ketika dihibungi.

Dalam perkembangan yang sama, Naib Yang Dipertua PAS Besut, Haji Hassan Salleh berkata jentera sokongan dari kawasan itu telah berjaya menembusi kubu kuat di Kampung Pauh dan Batu 11.
http://buletinonline.net/images/stories/berita3/petugaskttaklimat.jpg
“Kita telah berjaya mengadakan ceramah di kampung Pauh semalam dan hari ini kita sedang membuat persiapan kerja-kerja kebajikan,

“Esok kita akan memperbaiki rumah seorang ibu tunggal sekaligus mengadakan program Hi-Tea bersama Ahli Parlimen Titiwangsa, Dr. Lo’ Lo’ Mohd ghazali,”ujarnya.

Menurutnya, seramai 17 orang petugas Besut yang berkampung di UPU Bukit Gantang dibantu oleh 10 petugas dari Kawasan Pasir Mas Kelantan.

Bekas calun PAS bagi DUN Jerteh itu berkata, walaupun ada rumah-rumah pengundi yang tidak memberikan kerjasama dan menolak kempen PAS, pihaknya sedang bekerja keras memastikan mereka akan terus dihubungi sehingga saat terakhir.

“Petugas muslimat akan terus menziarahi mereka dan menhantar risalah serta memberikan penerangan,”tambahnya.




Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .