Ikuti Blog ini

Tujuan BERSIH pada fikiran pandy kutty Umno BN

Macam yang Mid Panah tulis dalam Kedah La:
Berikut senarai tohmahan yang dibuat UMCO Be End, rakyat Malaysia bebas untuk percaya yang mana satu:

1. KUNUNNYA ia dibuat oleh DS Anwar demi untuk menutup/mengalih kes liwat dan video lucah fitnah yang dihadapinya.

2. KUNUNNYA ia dibuat oleh Mohamad Sabu untuk menonjolkan dirinya sebagai wira baru dalam PAS, di samping nak menutup isu khalwat yang dihadapinya. (Tudia aih, berpuluh tahun punya isu nak tutup lagi.. biasalah tuduhan standard UMCO Be End.. tutup, alih, tutup, alih).

3. KUNUNNYA ia rancangan DAP untuk melaga-lagakan orang Melayu PAS dan UMCO.

4. KUNUNNYA ia adalah agenda golongan anti Islam yang memimpin NGO Bersih, mereka ada agenda tersendiri. (Satu lagi istilah standard UMCO Be End ialah ‘agenda’).

5. KUNUNNYA Pakatan Rakyat nak tunjuk kekuatan dan menyeret rakyat menyokong mereka setelah mereka tidak lagi mendapat sambutan oleh rakyat.

6. KUNUNNYA PR tahu akan kalah dalam PRU ke 13, jadi cipta alasan siap-siap sebelum kalah. - Kedah La.
Padahal dah berkali-kali Mat Sabu dan jugak Ambiga bagitau, tujuan himpunan Bersih 2.0 ni adalah untuk menuntut supaya SPR berubah jadi lebih bersih dan telus dan digariskan dalam 5 + 2 tuntutan, 5 tu yang tuntutan himpunan BERSIH pertama dulu yang masih belum SPR tunaikan dan ditambah lagi 2 untuk Bersih 2.0:
  1. Pendaftaran pengundi secara automatik ketika berusia 21
  2. Reformasi bagi sistem undi pos untuk para pengundi luar bandar
  3. Penggunaan dakwat yang tidak dapat dipadamkan bagi mengelakkan undi berulang-kali
  4. Capaian media aliran utama untuk parti pembangkang Tempoh kempen minimum 21 hari
  5. Kebebasan badan penguatkuasaan bertindak berhubung kesalahan pilihan raya Menghapuskan rasuah pilihan raya
Dalam banyak-banyak komen pasai Bersih ni, komen dari Muhyiddin Yasin yang paling tepat sekali. Macam dilaporkan Malaysiakini:
Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mendedahkan bahawa perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) pada 9 Julai ini bertujuan untuk menumbangkan kerajaan BN pada pilihan raya umum akan datang.

Katanya, BERSIH adalah sebagai satu cubaan pihak Pakatan Rakyat untuk menjadikannya sebagai jalan pintas ke Putrajaya.

"Saya fikir tujuan mereka tidak baik. Ambiga (Pengerusi Bersih Datuk Ambiga Sreenevasan) itu kepala saja. Saya tahu di belakangnya ialah pihak-pihak pembangkang apabila Mohamed Sabu diletakkan sebagai timbalan pengerusinya," kata Muhyiddin kepada Bernama selepas merasmikan mesyuarat perwakilan Umno bahagian di Beaufort hari ini. - Mkini.
Untuk BERSIH menang tak kena tapi untuk PAS memang sangat tepat. Tak payah bagitau pun semua orang tau. memang kerja PAS sekarang ni nak tumbangkan Umno BN.

Secara rasminya BERSIH memang bukan gerakan parti politik. Pasai tu la Mat Sabu larang bawak bendera PAS, kalau nak bawak bendera pun bawak bendera Malaysia atau bendera negeri. Tapi sebagai pemimpin parti politik dah tentu la Mat Sabu gunakan BERSIH 2.0 untuk kepentingan politik. Dan kepentingan politik paling utama untuk PAS untuk saat dan ketika ni memang la nak tumbangkan Umno Barisan Nasional.

Nak jalan pintas ke Putrajaya kut mananya. SPR tunaikan atau tak tuntutan tu, apa sangat yang PAS boleh buat selain dari tunggu PRU13 dan harap rakyat Malaysia terutama sekali orang melayu ramai-ramai beralih dari mengundi BN kepada PR.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .