Ikuti Blog ini

Inilah bezanya kerajaan UMNO dengan kerajaan PAS.



https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEikTcFA0_DnZ5r-JzYSv58JQCXhc2zMQWzHi29J1qYl7QxVSfm6ZUw7LL69Rc2-PZG8O8mY5HiX-_0jPbeEIzPgTwcXoGLQQGW2e4NV5oHfkD9eHUz9-_ZG_4b7IDDUFK9QGvYsswZ7ZHm_/s400/Datuk+Sri+Azizan+Razak,+MB+Kedah.jpg


Kerajaan Pahang tak mampu bayar ganti rugi sebanyak RM70 juta kepada sebuah syarikat pembalakan, Seruan Gemilang Makmur Sdn Bhd. BERHUTANG LA TU.

Sedangkan Kerajaan Pahang berhutang dengan Kerajaan Pusat tiap-tiap tahun dan boleh tambah hutang lagi. Tapi setakat ini Kerajaan Pusat pun tak mampu nak tolong. Mungkin hutang dah terlalu banyak. PUNYA LA TERUK

TAK MAMPU BAYAR, maksudnya kerajaan UMNO Pahang dah tak ada duit nak bayar. Dah nak Bankrup . Sedangkan Kerajaan Kedah berhutang dengan Kerajaan Pusat pun tak perlu, sebaliknya terpaksa dok baik pulih anak syarikat Kerajaan Negeri yang rugi besar zaman UMNO perintah.

Rakyat cerdik akan dapat bezakan TERUKnya Kerajaan UMNO dengan BIJAKnya Keraaan PR mentadbir

Baca berita di bawah :

ALOR SETAR - Status kewangan negeri semakin kukuh dan diuruskan secara berhemah menyebabkan Kedah tidak perlu berhutang dengan Kerajaan Pusat untuk mentadbir negeri ini.

Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata, segala perbelanjaan berjalan lancar kerana pihaknya telus dalam pentadbiran selain tidak berlaku salah guna kuasa oleh kepimpinan tertinggi kerajaan.

“Saya bangga selama mentadbir Kedah, kita tidak perlu berhutang dengan Kerajaan Pusat untuk membayar gaji kakitangan atau uruskan pentadbiran.

“Saya difahamkan, ada negeri terpaksa berhutang dengan Pusat hanya untuk membayar gaji pekerja. Ini menunjukkan pengurusan kewangan kita diurus dengan baik,” katanya.

Menurutnya, Kerajaan Negeri hanya membuat beberapa penambahbaikan dalam meningkatkan hasil untuk menjana sektor ekonomi, selain mengawal perbelanjaan supaya tidak berlaku pembaziran.

“Walaupun tiada sumber baru dan masih tertakluk pada sumber sedia ada, namun atas usaha penambahbaikan dalam hasil negeri seperti hutan, cukai tanah dan sumber galian, kita mampu tingkatkan pendapatan,” katanya.

Azizan percaya berdasarkan prestasi cemerlang Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Kedah sejak tiga tahun lalu, rakyat akan bertambah yakin terhadap kepimpinan sedia ada.

“Tak semua kita bangunkan dengan menggunakan hasil negeri, namun saya bangga kerana dengan peruntukan negeri pun kita mampu tadbir.

“Kita juga memperolehi dana Pusat dalam aspek pembangunan kerana itu adalah tanggungjawabnya untuk salurkan peruntukan,” katanya. -SH
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .