Ikuti Blog ini

Nusantara : Dua Penyokong Indonesia MATI Kerana KUNCI Ambulans HILANG

Polis membawa keluar seorang penonton yang pengsan pada perlawanan akhir bola sepak Sukan SEA 2011 malam tadi.

JAKARTA – Kepedihan warga Indonesia malam tadi semakin bertambah apabila menerima perkhabaran dua penyokong fanatik mereka terkorban di sektor 15 Stadium Utama Gelora Bung Karno (SUGBK) kerana dipijak penyokong lain.

Maklumat yang diperolehi dari pasukan perubatan, salah seorang mangsa dikenali sebagai Reno Alvino, salah seorang drummer band DOT. Manakalan seorang lagi masih belum dikenal pasti.

Peristiwa tragis tersebut berlaku di salah satu pagar di Sektor 15 yang sesak sehingga kedua-dua mangsa yang berada di antara ribuan penyokong terjatu dan dipijak-pijak penonton lain.

"Seorang bernama Reno Alvino dan yang lainnya belum diketahui. Semuanya telah dibawa ke RSCM,", katar Adjie Kurnanto, salah seorang pasukan perubatan yang ditemui di lokasi kejadian, Isnin (21/11/2011)

Keduanya sempat dibawa ke hospital, tapi proses membawa mangsa keluar daripada stadium tertunda karana kunci ambulans yang paling hampir hilang. Sementara itu, ia terpaksa mengambil masa yang lama untuk meminta bantuan ambulans yang lain. Selepas perjalanan dimulakan, proses kelancaran membawa mangsa keluar juga turut terganggu kerana masalah kesesakan lalu lintas di sekitar stadium yang teruk.

Sebelum itu sudah ada 6 mangsa yang mengalami kecederaan ringan dan berat akibat keriuhan ketika berlangsungnya pertandingan akhir bola sepak Sukan SEA 2011. Semua mangsa dibawa ke Rumah Sakit Angkatan Laut (RSAL) Mintohardjo.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .