Ikuti Blog ini

Betapa BANGANGnya PERKASA ni

PERKASA Umno
MalaysianInsider melaporkan:
KUALA LUMPUR, 20 Dis – Perkasa menolak keputusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang semalam mengumumkan akan menggunakan dakwat kekal pada pilihan raya umum ke-13 atas alasan orang Melayu tidak akan keluar mengundi selain mendakwa ia bertujuan mengurangkan peratusan pengundi kalangan kaum itu kelak.

Sehubungan itu, Setiausaha Agung Perkasa Syed Hassan Syed Ali berkata, pihaknya yakin penggunaan dakwat kekal akan membawa negara ke belakang.

Selain itu kata beliau, Perkasa percaya ramai pengundi Melayu tidak akan keluar mengundi jika penggunaan dakwat kekal diteruskan. - TMI.
Kalau nak tak bersetuju pun bagi la alasan lain, yang nampak logik sikit, yang agak-agak orang tak gelak kalau dengar.
 
Sungguh-sungguh bagitau yang kemungkinan orang melayu Islam takkan keluar mengundi kalau kena calit dakwat kekal tapi tak pulak bagitau apa alasan depa.

Takkan kut kulit dan kuku orang melayu Islam ni lain dari yang bukan melayu Islam. Untuk orang bukan melayu Islam takdak masalah tapi untuk orang melayu islam tak boleh.

Kalau alasan calit dakwat kekal tu salah dari segi agama, Majlis Fatwa dah pun keluar kenyataan dan Majlis Fatwa tak pernah keluarkan fatwa haram calit dakwat kekal tu.

Dalam Islam ni senang ja sebenarnya, dari segi hukum Fiqh' asal hukum semuanya adalah harus kecuali ada dalil, kalau ada dalil yang haram maka haramlah hukumnya, kalau ada dalil wajib maka wajiblah hukumnya macam tu jugak kalau sunat atau makhruh, bukannya susah sangat, cuma yang susahnya nak kiaskan hukum dengan dalil yang ada, pasai tu la kena ada sampai Majlis Fatwa kebangsaan.

Lagi pun macam kata Pengerusi SPR sebelum ni, kajian dah pun dibuat dan akan dihantar kepada pihak Majlis Fatwa Kebangsaan dan Kementerian Kesihatan untuk pastikan dakwat kekal tu tak gunakan bahan yang bahaya ataupun bahan yang haram.

Takkan la PERKASA hebat sangat sampai kalah Kementerian Kesihatan dan Majlis Fatwa kebangsaan.

Jadinya, apa punya BANGANG punya PERKASA buat kenyataan BANGANG macam tu. Takkan boleh main ugut SPR macam tu ja. Kalau ugut cara macam tu pun SPR akan tunduk, aku taktau nak kata apa la.

Tapi bila difikir balik, elok jugak kalau betul macam PERKASA kata tu. Memang cantik sangat kalau orang melayu terutama sekali ahli PERKASA tak keluar mengundi kalau duna dakwat kekal. Dah tentu la yang PERKASA kata melayu yu melayu Umno, bukan melayu PAS dan PKR dan sudah barang tentu bukan melayu DAP.

Jadinya hampir pasti la Umno BN akan tumbang PRU13 nanti. -sumber
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .