Ikuti Blog ini

901: Koleksi Gambar Dan Video Yang Tak Sempat Disiarkan Pagi Tadi

Suasana mendebarkan pada awal Perhimpunan 901 bertukar menjadi riang selepas mahkamah tinggi membebaskan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dari tuduhan liwat.

Ia adalah satu kejutan kerana sekalipun ada yang sudah dapat mengagak keputusan mahkamah akan berpihak kepada Anwar (melihat kepada keizinan Polis untuk Perhimpunan 901 diadakan), namun ramai yang menyatakan Anwar bakal dipenjarakan.

Itu sebab mengapa ramai yang menitiskan air mata - tidak dapat menanggung rasa gembira, lega dan syukur kepada Ilahi dengan keputusan tersebut.

Tengku Razaleigh sendiri sebelum ini telah meramalkan Anwar dipenjarakan. Namun GB membuat ulasan seperti berikut:



Ku Li berkata:

Saya yakin Anwar akan masuk penjara. Kalau Anwar bebas UMNO akan habis. Tidak dapat tidak Anwar akan dipenjara."

Jika Anwar tidak dipenjarakan, UMNO akan habis, kata Ku Li.

Tetapi pada pandangan GB jika Anwar dipenjarakan, ia akan menyebabkan simpati dan kebangkitan rakyat, sepertimana yang berlaku di dalam PRU10 tahun 1999. Bererti UMNO akan habis jugak. Malah lebih dasyat jika Anwar tidak dipenjarakan.

Sifirnya: Anwar dipenjarakan atau tidak, UMNO tetap lingkup.

Bezanya ialah jika Anwar dipenjarakan, UMNO akan lingkup dengan lebih parah dan lebih dasyat jika Anwar tidak dipenjarakan FULLSTOP. -GB


Keputusan mahkamah telah diketahui lebih awal oleh Najib, lantarannya Najib berangkat ke luarnegara. Najib tidak sanggup menanggung risiko kekalahan UMNO yang lebih dasyat di dalam pilihanraya umum akan datang jika Anwar dipenjarakan sepertimana sifir yang GB telah nukilkan di dalam ulasan sebelum ini.

Bukan sahaja risiko kekalahan teruk di dalam pilihanraya umum, malah nama negara dan nama baiknya pasti hancur lebur di persada antarabangsa.

Lebih dasyat, jika rakyat seluruh negara akan bangun dan menyemarakkan 901 bagi menuntut Anwar dibebaskan jika keputusan mahkamah memenjarakannya.

Maka dengan itu Anwar perlu dibebaskan.

Berikut ialah rakaman dari pelbagai sumber yang tak sempat disiarkan di dalam liputan pagi tadi:










  







Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .