Ikuti Blog ini

“Kita Akan Tetap Berjalan….Sampai Ke Putrajaya” - Pak Samad


Kuala Terengganu – Datuk A. Samad Said atau lebih dikenali sebagai Pak Samad adalah seorang tua yang tersohor kerana beliau menerima anugerah Sasterawan Negara. Manakala, Anne Ooi pula, wanita tua hanya dikenali ramai selepas BERSIH 2.0.

Beliau di gelar sebagai ‘Untie BERSIH’ kerana kisahnya berjalan seorang diri, tanpa menghiraukan halangan apa dan dari sesiapa, demi untuk menyertai perhimpunan tersebut.

Mereka adalah ‘dua warga emas’ yang sudah melepasi umur 60-an, menjadi panelis Forum BERSIH yang diadakan di Kuala Terengganu pada Jumaat 20 Januari.

Kedua-dua ‘orang tua’ yang cekal ini tidak akan berhenti dan bertekad untuk berjalan terus ke Putrajaya, bagi memastikan pilihanaya dilaksanakan dengan adil dan bersih.

Pak Samad menegaskan, kerajaan ‘bangsawan’ Umno dan Barisan Nasional yang memerintah Negara sekarang sanggup melakukan apa saja penipuan demi untuk mengekalkan ‘kuasa’.

“Tadi anda sendiri sempat melihat analisa-analisa dan bukti-bukti yang jitu, bagaimana penipuan dilakukan dengan pelbagai cara untuk memperkekal kuasa, dan kami tahu ini adalah sesuatu yang sukar tapi, sejauh ini memang itulah kami lakukan,”ujar Pak Samad.

Antara penipuan yang sedang dilakukan Umno/BN mencipta pengundi dengan cara memberikan kad pengenala kepada warga asing dan didaftarkan sebagai pengundi.

Oleh itu, Pak Samad yang baru dilantik sebagai Pengerusi Bersama BERSIH, berkata kempen ‘Jom 100’ adalah angat penting bagi mengimbangi ‘pengundi hantu’ itu. -BO
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .