Ikuti Blog ini

Berikut adalah 10 sebab mengapa Najib takut untuk berdebat..


Kenyataan terbaru perdana menteri mengenai kesediannya berdebat dengan mana-mana pemimpin, namun pada masa sama meletakkan syarat yang tidak jelas, sekali lagi menggambarkan sikapnya yang berdolak dalik.

Najib sentiasa mencari alasan untuk mengelak cabaran debat Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan memberi gambaran kononnya pemimpin Pakatan Rakyat itu tidak rasional.

“Sedangkan debat yang ingin dianjurkan ini memang berkaitan masa depan negara dan rakyat, bukan setakat debat kosong. Kita mahu berdebat mengenai dasar ekonomi, tadbir urus dan berkaitan kepentingan rakyat,”

Najib tidak perlu berdolak dalik memandangkan seluruh rakyat terutama pengundi muda mahu melihat sejauh mana kredibiliti seorang pemimpin politik berhujah bagi membuktikan masing-masing layak untuk mentadbir negara.

“Sikap Najib yang sentiasa berdolak dalih akan menjatuhkan imejnya sendiri kerana pengundi muda yang merupakan kelompok terbesar mahu melihat kedua-dua tokoh politik ini berdebat mengenai masa depan negara,”

Itu kenyataan dari Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli yang mengulas kenyataan Datuk Seri Najib Razak bahawa kononnya sedia berdebat dengan syarat lawannya mesti mempunyai ‘pemikiran munasabah’ dan serius mengenai masa depan negara, untuk sepenuhnya bacalah di Keadilandaily


Berikut pula adalah 10 sebab mengapa Najib takut untuk berdebat..


MAC 5 - Perdana Menteri boleh membuat cahaya dapatan kajian yang menunjukkan bahawa kebanyakan rakyat Malaysia mahu beliau untuk berdebat dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim tetapi hakikat yang menyedihkan adalah bahawa manusia ini mempunyai rangka terlalu banyak dan tanda soal di sebelah namanya kepada risiko perdebatan walaupun denganJelapang Hu.

Oleh itu yang terbaik yang dia boleh lakukan melalui blog (lagi pilihan yang selamat supaya dia tidak perlu menjawab soalan-soalan sukar dari media alternatif) adalah untuk bercakap tentang hanya berdebat dengan pemimpin-pemimpin yang bertanggungjawab dan tidak mereka yang terdedah kepada teori konspirasi.

Ini adalah lencongan 101: ketika anda terjebak, menyalahkan pihak lain. Sebenarnya, Najib Tun Razak tidak akan berdebat dengan sesiapa sahaja dan ini adalah sebab-sebab:

1) Dia akan ditanya soalan mengenai senyap memekakkan ekoran kempen keganasan yang dilakukan oleh parti dan Kuasa, ribut askar mereka terhadap pembangkang.

2) Dia akan ditanya mengenai hutang penggelembungan kebangsaan dan cara yang tidak bertanggungjawab di mana kerajaan membelanjakan wang untuk membeli undi.

3) Dia akan diminta untuk mewajarkan tindakan tergesa-gesa tidak suci di mana kerajaan menolak melalui penyenaraian Felda.

4) Dia akan diminta untuk menjawab soalan-soalan di atas kematian model Mongolia, Altantuya Shariibuu, pertukaran terkenal sms antara beliau dan peguam Shafee Abdullah dan komisen besar yang dibayar kepada sebuah syarikat yang dikaitkan dengan orang kepercayaan beliau berhubung dengan kapal selam perjanjian.

5) Dia akan diminta untuk mentakrifkan bergerak beliau konsep 1 Malaysia ekoran penggunaan Ali Kuasa, Ibrahim, Zulkifli Noordin dan Hasan Ali.

6) Dia akan diminta untuk membahaskan DEB dan hubungan cinta dengan kroni.

7) Dia akan perlu untuk membincangkan mengheret kaki sekitar Perbadanan fidlot Negara dan keengganan untuk menyiasat Peguam Negara Gani Patail dalam kotak yang penuh dengan tuduhan serius, tidak lagi penyelesaian dengan Tajuddin Ramli.

8) Dia akan bercakap tentang penggunaan memalukan kerajaan wang pembayar cukai untuk membayar Media FBC dan membeli publisiti yang baik di luar negara.

9) Dia akan bercakap mengenai permohonan maaf setengah masak untuk dosa-dosa yang lalu Umno.

10) Dia akan bercakap tentang Liwat II.

Perdebatan akan menjadi terlalu membebankan untuk Najib dan yang adalah mengapa dia tidak akan berkongsi pentas dengan Anwar Ibrahim atau sesiapa. Bahawa kebenaran terserlah dan ia menyakitkan.
-sumber
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .