Ikuti Blog ini

Presiden PAS Ucap Tahniah Kepada Pelajar Terbaik STPM

MARANG – Sekembalinya ke negeri, Terengganu selepas melaksanakan tugas-tugas parti dan jamaah dalam dan luar negeri, Presiden PAS Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang mengambil peluang mengunjungi pelajar terbaik Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) Terengganu, Abdul Rahim Abdullah.
Petang Jumaat 9 Mac lalu, diiringi oleh Ketua Lujnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS, Terengganu, Haji Hussin Ismail, Ustaz Abdul Hadi mengucapkan tahniah secara peribadi kepada Abdul Rahim dirumahnya, di kampung Tebakang, dekat sini.

Ustaz Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang meluangkan masa selama 15 minit dirumah Abdul Rahim.

Abdul Rahim dari Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA) Durian Guling memperoleh Purata Nilai Gred Keseluruhan (PNGK) 4.0 dengan mendapat empat prinsipal A dalam mata pelajaran Pengajian Am, Bahasa Malaysia, Bahasa Arab, Syariah dan Usuluddin.

Beliau juga merupakan guru ganti mata pelajaran Bahasa Arab di sekolah terbabit, sejak sebulan lalu, merupakan salah seorang daripada 83 calon sekolah itu yang menduduki peperiksaan berkenaan.

Anak kelapan daripada 10 beradik itu ketika ditemui memberitahu, dia yang sebelum ini mendapat keputusan cemerlang 8A dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) nekad menduduki STPM kerana yakin peluang untuknya berjaya pada masa depan lebih mudah. -BO
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .