Ikuti Blog ini

@HishammuddinH2O takut senjata makan tuan?



Semalam bernama melaporkan:
KUALA LUMPUR, 20 Julai — Risikan Cawangan Khas, Polis Diraja Malaysia (PDRM), mendedahkan bahawa terdapat pengganas Jemaah Islamiah (JI) dan individu yang pernah dikaitkan dengan gerakan komunis berusaha meresapi parti politik pembangkang selain cuba menjadi calon pada pilihan raya umum akan datang.

Ketua Penolong Pengarah E2 (M), Bahagian Ancaman Ekstremis Sosial Bukit Aman, Datuk Mohd Sofian Md Makinuddin, berkata Cawangan Khas itu mengesan beberapa elemen JI cuba meresapi PAS selain elemen gerakan komunis cuba meresapi DAP.

“Beberapa pemimpin Parti Sosialis Malaysia (PSM) dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) juga sering berulang-alik ke Bangkok dan selatan Thailand yang dipercayai untuk mengadakan pertemuan sulit dengan beberapa bekas pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) di sana. - TMI.    

Tiba-tiba hari ni Bharian melaporkan:

SHAH ALAM: Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, berkata setakat ini beliau tidak menerima maklumat wujudnya pengaruh pengganas dan bekas komunis meresapi mana-mana parti politik di negara ini.

Bagaimanapun, katanya, Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan terus memantau dan melakukan risikan bagi mengesan sekiranya wujud perkara seperti itu. "Setakat ini saya tiada terima maklumat hubung kait dengannya...jadi saya tidak boleh menyatakan ia benar," katanya kepada pemberita selepas mengadakan lawatan rasmi ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor di sini hari ini. - Bharian.
Tak logik langsung menteri Dalam negeri tak dimaklumkan kalau betul macam yang dikatakan Risikan Cawangan Khas tu.

Tara tema Hari Kebangsaan pun Umno sanggup politikkan inikan pulak isu macam ni punya cantik untuk  kempen pilihanraya, takkan la Cawangan Khas tak bagitau dekat Menteri Dalam Negeri. tak logik langsung. Sejak bila pulak Risik Cawangan Khas ni berani buat kenyataan yang sensitif tapi berunsur politik macam ni kalau tak dapat lampu hijau dari Menteri Dalam Negeri.

Mungkin lepas dibuat perkiraan semula tak berapa nak untung kalau dimainkan isu ni terutama sekali isu komunis. Takut senjata makan tuan kut.

Harakahdaily sebelum ni melaporkan:

[Sumber: Hrkh]
Kalau yang tu tak cukup menarik, mungkin apa yang dilaporkan utusan ni lagi menarik:

Perhimpunan Agung UMNO kali ini merupakan yang ke-62 diadakan dan ia berlangsung bermula 29 November hingga 3 Disember dengan dihadiri seramai 2,711 perwakilan UMNO dari 191 bahagian di seluruh negara.

Turut hadir dua bekas Presiden UMNO, Tun Dr. Mahathir Mohamad dan Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Selain itu, perhimpunan juga turut dihadiri wakil serta delegasi dari luar negara termasuk parti politik, antaranya Parti Tindakan Rakyat (PAP) Singapura, Parti Liberal Filipina serta Parti Demokrat Thailand.

Wakil parti politik asing yang turut hadir pada perhimpunan agung tersebut ialah Fatah, Palestin; Parti Mama Fiso, Madagascar; Parti Komunis Cuba, Parti Komunis China serta Parti Buruh, Korea Selatan. - Utusan.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .