Ikuti Blog ini

Kesian Beb!! Shahrizat Diserang Penyakit 'Lembu Gila'


Nafsu untuk terus merompak harta rakyat masih membara.



Ketua Wanita Umno Malaysia, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil tidak sepatutnya bermain dengan sentimen politik perkauman kerana ia tidak selari dengan konsep 1Malaysia yang dilaung-laungkan oleh Perdana Menteri, Najib Tun Razak.

Yang sebenarnya UMNO risau akan perpecahan undi bukan melayu terhadap parti tersebut kerana gusar akan kehilangan tampuk kuasa di PRU 13 yang akan diadakan bila-bila masa sahaja.

Rakyat Malaysia telah lama hidup bersatupadu tetapi Umno Bn mengamalkan budaya politik kotor serta tidak mengamalkan konsep demokrasi. Lihat sahaja PERKASA yang sering membuat pelbagai provokasi perkauman dan keagamaan yang telah menimbulkan pelbagai reaksi negatif terhadap pengundi bukan melayu.

Kaum Melayu akan menjadi pelarian dibumi sendiri bukan kerana tidak ada kuasa bersaing dalam ekonomi tetapi tindakan kerajaan BN sendiri yang membawa masuk warga asing dan diberikan pula IC bagi membolehkan mereka menang di PRU13 akan datang.

Kenapa kaum melayu akan terpinggir jika hilang kuasa politik? Setelah lebih 50 tahun Umno memegang kuasa sebagai kerajaan apakah tidak cukup masa bagi menaiktaraf kehidupan kaum Melayu?.

Datuk Seri Shahrizat harus menerima hakikat bahawa Melayu yang dibantu selama ini adalah golongan suami isteri anak-anak serta kroni-kroni Umno yang mementing perut sendiri manakala rakyat dibawah hanya dapat merasa sisa-sisa bantuan tersebut. Yang kaya adalah kroni manakala rakyat hidup digula-gulakan oleh kerajaan.

Umno harus menerima hakikat bahawa rakyat tidak lagi merasakan Umno dapat memperjuangkan hak rakyat kerana ramai ahli-ahli Umno yang juga menteri-menteri dalam kerajaan yang terpalit dengan skandal rasuah. Banyak tanah-tanah orang melayu yang digadaikan kepada kaum lain bagi mengisi kocek kroni-kroni mengakibatkan melayu ibarat menang sorak kampong tergadai.

Ketirisan wang dalam tender-tender kerajaan juga telah mengakibatkan negara Malaysia menanggung hutang yang banyak dan menghadapi inflasi yang membimbangkan.

Justeru saya ingin mengingatkan Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil supaya hentikan politik cetek dan dangkal yang memperbodohkan kaum melayu dengan sentimen perkauaman kerana rakyat tidak bodoh dan boleh menilaikan antara intan dan kaca.

Cabaran Umno sebenarnya adalah memastikan parti komponen Bn menang bagi memastikan segala kerja-kerja kotor mereka tidak jatuh ketangan Pakatan Rakyat yang sudah pasti akan mengheret mereka-mereka yang terlibat kemuka keadilan.

Zuraida Kamaruddin

Ahli Parlimen Ampang
Ketua Wanita KEADILAN
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .