Ikuti Blog ini

Bukti UMNO dah gila talak kini terdedah...

Meskipun Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak dilaporkan telah melahirkan keyakinannya bahawa UMNO dan Barisan Nasional masih kuat dan mampu mengekalkan majoriti mereka dalam PRU13 ini...

Perlakuan jenteranya disebalik kata-katanya itu mendedahkan bahawasanya UMNO dan Barisan Nasional kini sudah tidak lagi yakin bahawa mereka akan kekal berkuasa selepas PRU13 nanti.

Ini terbukti bilamana dilaporkan berbagai-bagai jenis kain rentang seprti gambar di atas dan juga gambar di bawah telah dipasang dimerata-rata tempat di Kuala Lumpur.

Tujuannya ialah untuk melembutkan hati pimpinan PAS agar bersatu dengan UMNO sekali lagi bagi mengekalkan Putrajaya di tangan mereka.


Bagi meneruskan agenda memujuk tersebut, UMNO dilaporkan sanggup menghabiskan ribuan RM dengan menempah kain-kain rentang dengan pelbagai rekabentuk namun membawa mesej yang berbunyi ‘Bersatulah, Perpecahan melemahkan ummah’ dan ‘Bersatu itu indah’ sedang giat dicetak dalam kuantiti lebih 10 ribu setiap satu.

Perkara ini telah didedahkan oleh Roketkini


KUALA LUMPUR, 16 FEB – Menyangkakan taktik zaman purba masih boleh digunapakai, United Malays National Organisation atau UMNO nampaknya sedang giat berusaha untuk terus memecahbelahkan Pakatan Rakyat.

Terbaru, cubaan untuk memujuk PAS supaya berpadu dengan UMNO, walaupun menyedari bahawa pimpinan UMNO yang bergelumang dengan salahguna kuasa dan rasuah, dihasilkan dalam bentuk kain rentang.

Sumber-sumber melaporkan bahawa kain-kain rentang dengan pelbagai rekabentuk namun membawa mesej berbunyi ‘Bersatulah, Perpecahan melemahkan ummah’ dan ‘Bersatu itu indah’ sedang giat dicetak dalam kuantiti lebih 10 ribu setiap satu.

Juga terdapat mesej seperti ‘Satu kalimah, satu syahadah’ dengan logo UMNO dan PAS di kanan dan kiri, membuktikan betapa terdesaknya UMNO sehingga sanggup mempermainkan agama sebagai modal utama kempen politik menjelang PRU ke-13 yang bakal menjelang tiba.

Menurut sumber yang tidak mahu didedahkan, kain-kain rentang tersebut sedang dicetak secara besar-besaran di beberapa kilang di sekitar Selangor.

Pemerhatian umum mendapati kain-kain rentang bertujuan memujuk perpaduan PAS dan UMNO itu telah dinaikkan di beberapa kawasan sekitar Lembah Klang seperti Petaling Jaya dan Bangsar ~ Roketkini

Namun begitu.. seperti biasa perkara ini akan dinafikan oleh macai UMNO/BN sepertimana mereka menafikan yang bendera 1Malaysia yang telah dipasang hingga menyemak Pulau Pinang adalah milik mereka.. sila baca di ( SINI )
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .