Ikuti Blog ini

Sinar Harian buat BN kecut!!


SH_BNKecut 

Sebelum ini terdapat tiga bancian Sinar Harian mengenai manifesto pilihanraya seperti di atas. Entah kenapa tiba-tiba ia hilang. Hilang kerana hasil bancian yang melibatkan 10 ribu responden menunjukkan 81% memilih manifesto PR manakala selebihnya 19% berpihak kepada BN. Hilang sedangkan bancian lain sebelum ini akan dipaparkan seperti biasa.

Hilang kerana berkeputusan sedemikian dan akan kenal kalau keputusan sebaliknya. Nampaknya Sinar Harian Online dah membuatkan BN kecut lalu ia mendapat arahan supaya dibuang. Mungkin tekanan Kementerian Dalam Negeri atau SKMM.

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) melahirkan rasa terkejut kerana sebelum ini Sinar Harian  sebelum ini merupakan media yang telus dan berani dengan penyiaran berita yang neutral. Sinar Harian tak boleh dipersalahkan kerana tekanan pihak-pihak berkenaan.

Insyaallah selepas 5 Mei, Sinar Harian tak akan ditekan lagi. TV3, RTM, Berita Harian, Utusan Malaysia dan beberapa media lain mula malu alah dan nak berjinak-jinak dengan kerajaan baru…
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .