Ikuti Blog ini

Pak Lah semakin kalut.


Pembentangan bajet 2009 nampaknya tak dapat nak dibahas pada sidang akan datang 23 Oktober nanti. Ana nampak dengan pertukaran potfolio menteri dari Pertahanan kepada Kewangan ni, mungkin bajet tu akan disemak semula oleh orang baru ni, kerana ia mungkin tidak sesuai dengan naluri beliau atau perlu dipinda sana sini, maklumlah orang lain buat dan orang lain terpaksa tanggungjawab pula. Walaupun kita nampak mungkin yang agak gembira DS Najib jadi menteri Kewangan adalah adik beliau yang jaga CIMB, tetapi mungkin ramai lagi yang tak berapa bersenang hati dengan suasana pindaan kabinet Pak Lah secara mengejut ini.

Beliau sekarang dilihat oleh ramai sebagai gagal menjaga ekonomi negara yang semakin merosot dan saham yang sudah jatuh macam buah nangka gugur sekarang ni dan kegagalan beliau menurunkan harga minyak yang dijanjikan pada bulan September ni nak diturunkan, tetapi bila dah jatuh sampai US 94 se tong, maka dia masih kata lain kali pula. Apakah ini janji lepas pilihanraya yang akan terus meranapkan UMNO dan BN.
Kini kekuatan beliau boleh diandaikan hanya disambung tali hayat nya oleh tentera, sebab itu baru-baru ni polis dan tentera berlatih bersama dan kenyataan ketua ATM baru-baru ni dengan jelas telas menunjukkan sedikit sebanyak hint kearah apa yang bakal berlaku kini.

Walaupun kegagalan adalah berpunca dari kegagalan PM mentadbir negara dan membetulakn ekonomi negara sejak beliau terajui Kementerian Kewangan sejak 2003, tetapi bebanan sekarang dilepaskan kepada DS Najib dan belis juga menyalahkan DSAI dalam situasi begini, dan meluahkan rasa yang terpendam dihati bahawa masalah ekonomi dan keselamatan negara sekarang adalah hasil ancaman daripada DSAI.

Kenyataan ini serupa saperti yang disebut oleh salah seorang ahli MT kepada DSAI bahawa kalau tak dapat ambil mempelam yang tinggi katakan saja ianya masam, nah sekarang boss beliau sendiri sekarang ini menyalahkan semua orang diatas kesilapan yang dilakukannya.

Hari ini terpapar berita SAPP bertindak nekad keluar dari pakatan gabungan BN. Bila disaman oleh syarikat pembekal peralatan PR, orang besar mereka katakan mereka bukan sebuah perti politik, tetapi bila nak masuk pilihanraya mereka katakan mereka parti politik. Inilah hipokritnya Bn, kalau kena saman bagai nak rak lari tak cukup tanah tak mau bayar hutang, bila rakyat tak larat bayar hutang, ligan sampai lubang cacing.



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .