Ikuti Blog ini

PAS ADA PELUANG DI PARLIMEN KUALA TERENGGANU


Takziah diucapkan kepada Datin Nooraini Lob Yusoff dan keluarga di atas pulangnya ke rahmatullah Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Razali Ismail, 59, ketika bermain badminton di IAB Genting Highland pada 28hb November 2008.


Susulan kematian beliau, pilihanraya kecil akan diadakan dalam tempoh 60 hari.

Sementara itu pemerhati politik berpendapat peluang PAS untuk merampas kerusi adalah cerah berikutan suasana semasa yang berpihak kepada Pakatan Rakyat sekarang ini.

BN dan Umno khasnya sudah pasti akan menghadapi tamparan hebat untuk mempertahankan Parlimen ini kerana 3 dari 4 DUN di parlimen iaitu DUN Ladang, DUN Wakaf Mempelam dan DUN Batu Buruk dikuasai oleh PAS. BN hanya memenangi satu DUN sahaja iaitu DUN Bandar.

DUN Ladang dimenangi oleh YB Datuk Tengku Hassan; DUN Wakaf Mempelam, YB Mohd Abdul Wahid Endut dan DUN Batu Burok, YB Dr Syed Azman Syed Ahmad An Nawawi.



Naib Presiden PAS, Mohamad Sabu menyifatkan Timbalan Menteri Pelajaran Datuk Razali Ismail yang meninggal dunia semalam menjalankan tugas secara professional dan mengatasi politik kepartian.

"Allahyarham Razali bagi saya adalah seorang Timbalan Menteri yang professional dan mengatasi politik kepartian walaupun beliau datang dari negeri yang sangat kuat mendiskriminasikan rakyat yang menentang Umno dan negeri Wang Ehsan (setelah royalti minyak disekat)," katanya.

SAYA MENGAMBIL KESEMPATAN INI UNTUK MENGUCAPKAN TAKZIAH KEPADA KELUARGA ALLAHYARHAM DATO’ RAZALI ISMAIL.

Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .