Ikuti Blog ini

Pakatan Rakyat Sudah Sepakat

http://buletinonline.net/images/berita14/pakatanrakyatsediaprkkt1.jpg
Kuala Terengganu – Gabungan parti-parti dalam Pakatan Rakyat sudah bersepakat untuk bersama menghadapi pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Kuala Terengganu yang akan diadakan tidak lama lagi.
Pengarah Pilihan Raya PAS Terengganu Hj. Yahya Ali berkata semua jentera dan kelengkapan PAS telah diletakkan pada tahap terbaik untuk membolehkan PAS menggempur UMNO/Barisan Nasional, tidak kira siapa sahaja yang menjadi calon.

http://buletinonline.net/images/berita14/yahaya.jpg“Kita bukannya bersedia masa pilihan raya sahaja, tetapi perjuangan kita adalah sepanjang masa bagi berdakwah kepada masyarakat dan menegakkan agama Islam. Proses perjuangan kita adalah jelas,” katanya.

“Kita juga mahu proses pilihan raya kali ini berjalan dengan lancar dan berakhir tanpa sebarang masalah. Kita akan menjalankan kerja-kerja dengan tenang walaupun berdepan dengan pelbagai tekanan,” katanya lagi.

Sementara itu Ketua Angkatan Muda (AMK) Parti Keadilan Rakyat (PKR) Negeri Terengganu, Fariz Musa berkata, anggota AMK akan membantu PAS dengan kekuatan seratus peratus dalam mengahadapi PRK Kuala Terengganu.
http://buletinonline.net/images/berita14/faris.jpg
Menurutnya yang juga Timbalan Ketua AMK PKR anggotanya berasa sangat teruja untuk datang ke Kuala Terengganu sebaik sahaja mengetahui akan berlaku PRK Kuala Terengganu ketika Kongres Ke 5 PKR berlangsung baru-baru ini.

“Saya dan seluruh anggota AMK amat teruja untuk datang membantu PAS menghadapi pilihanraya kecil Parlimen Kuala Terengganu,”katanya yang ketika dihubungi Buletinonline semalam.

“Skuad AMK akan memberikan bantuan menyediakan tenaga pidato bagi memberikan penerangan, tenaga bagi keselamatan dan logistik,”katanya.

Katanya perkara tersebut akan diatur dengan membuka satu markaz besar pada setiap kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) dalam Parlimen Kuala Terengganu.

Dengan itu beliau yang juga Pengarah Pilihanraya AMK Malaysia berkata kaunter-kaunter pendaftaran sukarelawan AMK akan dibuka dimarkaz-markaz tersebut, terus-menerus sepanjang kempen PRK.

Dalam perkembangan yang sama, Parti Tindakan Demokrasi (DAP) sudah mengatur untuk menurunkan tidak kurang dari 200 orang pemimpin pelbagai peringkat bagi menguatkan jentera kempen PAS.

http://buletinonline.net/images/berita14/chaihing.jpgPengerusi Penaja DAP Kampung China Kuala Terengganu, Ng Chai Hing berkata, pihak DAP Pusat telah mengarahkan beliau untuk mengenalpasti dan memilih lokaliti strategik dalam DUN Bandar Kuala Terengganu untuk dijadikan pusat operasi sepanjang kempen.

“Kita akan memilih tiga lokaliti yang strategik, mungkin dua di kawasan Kampung China dan satu di Batas Baru bagi dijadikan pusat operasi kempen DAP,”katanya ketika ditemui semalam.



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .