Ikuti Blog ini

Taman Desa Pusu Tiga Banjir – YB Umno/BN Tidak Turun

http://buletinonline.net/images/berita14/ababanjir1.jpg
Kuala Nerus – Kawasan kampung Pusu Tiga khususnya Taman Desa Pusu Tiga telah dinaiki air sedalam satu meter kira-kira jam 11 pagi ini. (Gambar - Ustaz Abu Bakar bertanyakan bersama-sama penduduk mengharung air banjir.......)
Timbalan Ketua Cawangan PAS Kampung Pusu Tiga, Mohd Salehuddin Ibrahim, 49, (gambar - baju biru muda) berkata semua ahli-ahli cawangan tersebut telah berjaga sejak semalam bagi membantu mangsa-mangsa banjir.

Seorang mangsa, Hasbullah Mamat, 40, berkata kawasan rumahnya agak rumhanya agak tinggi, air belum naik tinggi, tapi bagi jiran-jiranya di sebelah barat taman itu, air telah memasuki rumah mereka seawall jam 3.00 pagi.http://buletinonline.net/images/berita14/salehuddin.jpg

Pengerusi Majlis Pemuafakatan Rakyat Terengganu (MAMPAT) Fauzi Abu Samah (gambar kanan) yang turut ditemui di kawasan tersebut memaklumkan bahawa Mampat telah turun memberikan bantuan sejak jam 7.00 pagi.

“Saya berada disini sejak jam 7.00 pagi dan telah mengagih-agihkan bantuan keprluan harian berupa beras, minyak dan lain-lain,”kata beliau.

Bantuan tenaga dan kenderaan serta bot sedang diusahakan oleh Unit Amal Kuala Nerus yang turut membantu memindahkan barang-barang berharga penduduk.
http://buletinonline.net/images/berita14/penegrusimampatbanjir.jpg

Ketua Lajnah Kebajikan dan Kemsyarakatan PAS Terengganu, Ustaz Abu Bakar Abdullah yang berada di tempat kejadian mengatakakan beliau dimaklumkan air mula membanjiri kawasan tersebut sejak jam 2.00 pagi.

Belia berkata sebuah tempat perpindahan sementara telah dibuka di Surau Taman Desa Pusu Tiga di mana bantuan telah diagihkan.

“Pusat pemindahan sementara disini, di Surau Taman ini, bantuan telah dihantar dan mangsa-mangsa akan makan tengahari disini,

“mereka akan berada disini sebelum dipindahkan ke pusat pemindahan tetap memandangkan kawasan surau ini agak sempit,”ujar beliau.

Beliau juga melahirkan rasa kesal kerana menurutnya beliau dimaklumkan oleh penduduk setempat bahawa Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Tepoh tidak turun membantu.

“Saya dimaklumkan YB tidak turun, dia (YB) kata ini bukan kawasannya, bukan pengundinya,” tambah Ustaz Abu Bakar Abdullah.

Tinjauan medapati kereta YB ADUN Tepoh ada di bawah garaj di sebuah rumah berhampiran Taman Desa Pusu Tiga yang dipercayai menjadi rumah sewa beliau.

http://buletinonline.net/images/berita14/ybdukaajaa.jpg



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .