Ikuti Blog ini

Tidak Menjadi Masalah !

http://buletinonline.net/images/berita15/pru.jpg
Kuala Terengganu - PAS tidak melihat pencalunan Ketua UMNO Bahagian Kuala Terengganu, Senator Dato’ Wan Farid Wan Salleh sebagai satu halangan kepada usaha PAS untuk menang pada pilihanraya kecil parlimen KualaTerengganu yang akan diadakan pada 17 Januari depan.

Pengarah Operasi Jawatankuasa Induk Pilihanraya Kecil Kuala Terengganu Dato’ Wan Mutalib Embong berkata demikian ketika ditanya oleh para wartawan di Markaz Tabiah Kuala Terengganu, Kuala Ibai dekat sini kelmarin.

“Jentera kita ada dua peringkat, yang pertama peringkat pusat, pengarahnya YB Timbalan Presiden, pengarah operasinya saya sendiri,

“jentera kerja dibawah saya ada 38 portfolio, selain ada jentera kerja peringkat tempatan, yang pertama kita (PAS) disokong oleh Pakatan Rakyat, kedua jentera dari negeri-negeri dan yang ketiga dari DUN-DUN (dalam negeri Terengganu,”katanya.

Menurut beliau sehingga kini sebanyak 182 unit rumah telah disewa dan disediakan untuk tetamu-tetamu yang menjadi jentera sokongan kepada jentera pilihanraya PAS Terengganu.

Apabila diminta pandangan tentang calun Barisan Nasional Dato’ Wan Farid, beliau berkata, sebagai seorang yang pernah menjadi Timbalan Menteri kerajaan pusat, Wan Farid gagal membawa apa-apa perubahan kepada warga Kuala Terengganu.

“Kita (PAS) melihat kita boleh lawan dia (Wan Farid), dia pernah dilantik senator, dia baru dilantik (semula) menjadi senator dalam Sidang DUN baru-baru ni,

“selain itu dia (pernah menjadi) Setiausaha Parlimen dan Timbalan Menteri, tetapi tidak ada perubahan kepada Terengganu, hasil kepada rakyatnya tidak ada walaupun dia pegang jawatan Timbalan Menteri,”kata Dato’ Wan Mutalib.



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .