Ikuti Blog ini

UMNO pun saya minta untuk sokong Calon Pas - TGNA

setiap undi yang diberikan kepada PAS akan diberi ganjaran pahala oleh Allah SWT kerana PAS adalahsebuah parti yang memperjuangkan Islam berlandaskan al-Quran dan as-Sunnah.
Setiap undi yang diberikan kepada PAS akan diberi ganjaran pahala oleh Allah SWT kerana PAS adalah sebuah parti yang memperjuangkan Islam berlandaskan al-Quran dan as-Sunnah. UMNO awal-awal lagi tolak Islam, ambil kebangsaan, sudahlah begitu dia lawan pulak PAS parti yang terang-terang sebut al-Quran dan Hadis
 Tuan Guru yakin dengan kemenangan PAS dalam pilihan raya kecil Kuala Terengganu akan datang dan ini berdasarkan kepada sokongan semua pihak yang semakin meningkat kepada PAS berbanding dengan beberapa tahun lalu.

"Benda-benda PAS kata sekarang ni banyak dah orang terima. Dulu...usahkan Hudud, sebut kata politik Islam pun orang tak boleh terima.Sekarang ni Melayu, PAS pun terima, Melayu Umno banyak sokong PAS dah sekarang ni, Cina pun sokong,”katanya.

Justeru beliau berharap semua warga Parlimen Kuala Terengganu akan mengundi calun PAS pada 17 Januari depan.

"Saya berdoa kepada Allah dan minta rakyat semua, Cina Melayu PAS dan UMNO sokong calon PAS, usahkan orang PAS, Umno pun saya minta untuk sokong (calon PAS),” katanya.

Gombak
- Pemerintahan UMNO selama 50 tahun punca utama orang bukan Islam tidak terima Hudud. AJK PAS Pusat, Ust Idris Ahmad menjelaskan ketika majlis makan malam sempena Hijratul Rasul anjuran PAS kawasan Batu di Dewan Dato' Fadzil Noor, Taman Melewar.


"Suatu perkara yang biasa jika MCA, DAP dan MIC tolak hudud kerana mereka bukan Islam. Tapi pemerintahan UMNO selama 50 tahun menjadi sebab utama non muslim tidak terima hukum hudud" tegas beliau.

Beliau yakin selepas orang-orang bukan Islam faham tentang hukum ini, mereka boleh terima, dan pada masa akan datang UMNO akan berseorangan menentang Hudud.

Beliau menjelaskan isu hudud hanya dimainkan oleh UMNO untuk menjadi alat menjatuhkan PAS di Kuala Terengganu. "Di Kuala Terengganu selepas ini, kita akan lihat bila pemimpin UMNO jumpa orang melayu dia cakap DAP dan PKR tolak hudud yang dibawa PAS. Bila jumpa orang Cina dan India dia cakap PAS akan laksana hudud, dan menakutkan mereka dengan hukum tersebut". jelas beliau.

Dalam ucapan beliau tersebut turut memperkatakan tentang usaha Najib untuk menubuhkan sekretariat khas mengendalikan dialog antara ulama' dan umara' baru-baru ini sebagai usaha untuk menipu orang Islam terutama ustaz yang tak reti berpolitik.

Sebelum ini pemimpin-pemimpin UMNO tidak pernah memperdulikan teguran dan pandangan ulama dalam masalah seperti isu konsi raya dan bertafakkur di tugu pahlawan.



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .