Ikuti Blog ini

Perwatakan Menteri Zahid ...?

 Musim haji 1429H yang lalu, Menteri Zahid antara orang yang popular masuk TV terutama TV3. Saban hari, ada saja berita tentang aktiviti beliau di Tanah Suci. tiada diketahui samada itu kempen untuk pemilihan UMNO Mac ini. Yang ingin ditonjolkan oleh media adalah beliau seorang yang cakna tentang masalah jemaah haji. Imej kecaknaan beliau terserlah di musim haji. Kalau anda seorang yang layak mengundi dalam pemilihan UMNO sudah tentu mengundi beliau sebagai Naib Presiden UMNO.

Malangnya, sebaik sahaja beliau menjejak kaki ke bumi Malaysia, perwatakkan beliau berubah 360.5% ! Tak tahulah apa yang dia buat kat Mekah sehingga perangainya berubah. Imej "baiknya" jatuh merundum.

Tuduhan beliau kepada Kerajaan Perak menutup dan menghalau pelajar KEMAS merupakan satu tuduhan berat yang mengaibkan beliau sebagai Menteri "Haji". Kemudian beliau meneruskan langkah"bodoh lagi angkuh"nya melarang pegawai kerajaan Pusat menghadiri Mesyuarat dengan Kerajaan Negeri yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat.

Jelas, tingkahlaku Menteri Zahid tidak mencerminkan "aksi"nya di Tanah Suci. Rakyat tambah meluat lagi jijik dengan UMNO.

Zahid dengan Khir Toyo sama sahaja. Cuma bezanya Khir Toyo selepas buat fitnah kat Teresa Kok, beliau terus terbang ke Mekah. Manakala Zahid selepas balik dari Mekah terus buat onar kepada rakyat Malaysia yang mengundi PR.

Jika Khir Toyo mungkin ziarah pusara "Abdullah bin Ubai" sebaik buat fitnah, Menteri Zahid pula buat apa kat Mekah? Terkenang amalan jemaah Haji zaman Jahiliyyah, mereka tawaf keliling Kaabah sambil berbogel.

Adakah Zahidpun berbuat demikian yang menyebabkan beliau berperangai "aneh" di tanahair sendiri?
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .