Ikuti Blog ini

Culik: Najib Terlibat Secara lansung!

Datuk Seri Anwar hari ini mendakwa Timbalan perdana Menteri terlibat secara lansung di dalam drama kehilangan dua exco PKR Perak sejak beberapa hari lalu.

Dalam pada itu, menurut berita terbaru MSTAR, dua ADUN yang dikatakan akan membuat sidang media khas petang ini tidak muncul sebaliknya, pegawai khas bagi salah seorang menafikan wakil rakyat berkenaan TELAH meletakkan jawatan.

ADUN Changkat Jering Mohd Osman Jailu pula membuat laporan polis di Shah Alam tengah hari tadi.

Firdaus Baharudin, yang mendakwa beliau sebagai pembantu khas kepada ADUN Behrang, Jamaluddin Mat Radzi, wakil rakyat itu tidak hadir pada sidang media itu kerana kurang sihat.

Bagaimanapun beliau dalam perjalanan dari Pahang ke Kuala Lumpur.

Ulasan Datuk Seri Anwar mengenai episod terbaru

Pertama, babak kehilangan menggerunkan kerana mengingatkan tragedi Altantuya dan detektif Bala yang ada kaitannya dengan tokoh yang sama. Dalam babak terbaru ini, Datuk Seri Najib terlibat secara langsung! Malah dalam ucapan menyambut kemenangan calon PAS Kuala Terengganu, saya telah menjangka tindakan lebih ganas oleh pimpinan UMNO-BN. Jika ikhlas dan benar pendirian mereka, mengapa harus menghilangkan diri? Bedakan dengan pendirian Datuk Nasa di Bota!

Kedua, PM Datuk Seri Abdullah kongkalikong mengalu-alukan kehadhiran mereka kedalam UMNO walhal beliau dan kelompoknya membebel soal tidak bermoralnya langkah tersebut!

Ketiga, apakah lompatan terbaru melibatkan sogokan wang dan ugutan pendakwaan rasuah yang terdahulu? Datuk Seri Najib perlu menjawab kerana penglibatan beliau memujuk kedua ADUN tersebut.

Akhirulkalam, kita yakin inshaallah dengan suara rakyat. Jentera kita harus bersedia bertarung di gelanggang Perak.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .