Ikuti Blog ini

Krisis di Perak : Celaka?

CELAKA membawa erti sesuatu kejadian yang tidak diingini, ianya juga digunakan sebagai satu perkataan makian yang digunakan pada masa yang marah, yang membawa erti seolah-olah mengharapkan yang dikatakan itu akan mengalami nasib malang.

Krisis di Perak Darul Ridzuan tidak harus dipandang ringan oleh rakyatnya, ianya adalah satu malapetaka yang dasyat dan telah membawa kecelakaan terhadap masa depan rakyat perak dan keseluruhan sistem yang menjadi pautan rakyat perak.


Rampasan kuasa secara ugutan dan tidak bermoral adalah celaka besar kepada rakyat Perak dimana kepimpinan telah diambil alih dari yang sah kepada yang haram dan negeri di perintah oleh samseng samseng yang suka menakut nakutkan rakyat.

Halangan hak Dewan undangan negeri dari bersidang dan penutupan Dewan yang mulia dari dimasuki ahli ahlinya yang layak juga adalah teramat celaka kepada sistem demokrasi yang mejadi naungan kebebasan rakyat perak.

Pengunaan pihak berkuasa seperti PDRM, SPRM dan agensi agensi kerajaan yang lain untuk kepentingan sekelompok elit yang gila kuasa men celaka kan lagi nasib masa depan rakyat perak yang kehilangan tempat mengadu dan pembelaan yang diharapkan. Penat lelah rakyat membayar gaji mereka untuk menjaga amanah rakyat telah di celaka kan oleh kepentingan peribadi dan survival politik sekelompok elit.

Menafikan hak rakyat perak memilih pemimpin2 mereka secara demokrasi membawa erti celaka lah masa depan rakyat perak.

SEJARAH Sidang tergempar Dewan Undangan Negeri (DUN) diadakan di bawah pokok, di kawasan kira-kira 100 meter dari bangunan SUK Perak, Ipoh antara 10 hingga 10.30 pagi
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .