Ikuti Blog ini

Nga Buat Laporan Polis Terhadap SUK Perak

Nga Kor Ming exco kerjaan Pakatan Rakyat di Perak membuat laporan polis pagi ini, terhadap Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) kerana menghalang Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) hadiri sidang tergempar Dewan Undangan Negeri (DUN), 3 Mac lalu.

Laporan yang dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di sini, itu adalah mengikut Seksyen 124 Kanun Keseksaan kerana menghalang Adun daripada menjalankan tugas mereka.

SUK Perak, Abdul Rahman Hashim telah menyalahgunakan kuasanya dengan mengarahkan Pengarah Bahagian Khidmat Pengurusan menutup pintu utama Bangunan Perak Darul Rizuan pada 3 Mac yang didalam turut terdapat bangunan DUN Perak.

Abdul Rahman juga telah menita pihak polis untuk mengawal dan mengepung Bangunan Perak Darul Ridzuan untuk menghalang sidang tergempar DUN Perak yang telah dipanggil oleh Speaker V.Sivakumar.

Akibatnya kesemua ADUN tidak dapat memasuki dewan untuk bersidang dan terpaksa menjalan persidangan di bawah pokok sena yang terletak beberapa meter di luar bangunan Perak Darul-Ridzuan.



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .