Ikuti Blog ini

MB Pahang Di Arah Bayar Saman RM63 Juta

KUANTAN - Ini berita yang baru kami terima, ia berkaitan dengan kes yang sudah berlarutan sejak sekian lama berhubung dengan isu balak di Pahang. Mahkamah Tinggi di sini hari ini membenarkan permohonan perintah mandamus syarikat pembalakan, Seruan Gemilang Sdn Bhd, dikeluarkan terhadap Menteri Besar Pahang, Dato' Seri Adnan Yaakob, bagi mengarahkannya membayar bayaran penghakiman berjumlah RM63 juta kerana melanggar kontrak perjanjian kedua-dua pihak.



bukit komon gold mine 020306 adnan pcHakim Datuk Abdul Halim Aman dalam keputusannya mengarahkan pihak responden iaitu menteri besar melunaskan bayaran berkenaan dalam tempoh 14 hari bermula hari ini.


[Kes ini sepatutnya sudah diselesaikan sejak sekian lama, namun sikap berlengah Kerajaan Negeri Pahang menyebabkan rakyat terpaksa menanggung kerugian. Isu ini juga telah dinyatakan oleh Ketua Perhubungan PKR Pahang, Dato' Fauzi Abd Rahman dalam ceramahnya bersama Anwar Sabtu lalu.


Malah, beliau juga telah memanggil Saudara Syed Ali, dari Syarikat Seruan Gemilang Sdn. Bhd untuk diperkenalkan kepada orang ramai pada malam itu. Ternyata isu ini harus diselesaikan dengan segera di meja rundingan. Jika tidak jumlah itu akan bertambah dari semasa ke semasa sebenarnya. Kerajaan Negeri Pahang tidak boleh bersikap acuh tidak acuh dalam hal ini. Ia haru diberi perhatian serius].



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .