Ikuti Blog ini

Persembahan Dikir Barat untuk Majlis kesyukuran Bukit Gantang dapat sambutan

Tanggal 18 April 2009 bertempat di kampung Balik Bukit Bukit Gantang tepat jam 9.30 malam telah berlangsung persembahan dikir barat yang didatangkan khas dari Kota Bharu Kelantan. Kumpulan Dikir Barat Sri Halaqat dibawah naungan Tuan Guru Dato Hj Nik Aziz telah membuat persembahan mereka pertama kali dalam sejarah untuk tatapan umum di sini setelah menjalani latihan intensif selama 2 bulan.


Kumpulan ini telah diilhamkan oleh Tuan Guru sebagai menyediakan halwa telinga yang berlandaskan Islam agar dapat mendorong orang ramai mencintai Islam di samping berdakwah.

Justeru, kalau sebelum ini kumpulan dikir barat didokong oleh tukang karut namun kali ini nama tukang karut ditukarkan kepada tukang pantun. Yang penting mesej ingin ditunjukkan kepada masyarakat bahawa PAS tidak menghalang kita berhibur.

Sesungguhnya kehadiran orang ramai adalah melebihi seribu orang memenuhi setiap sudut tempat berlakunya persembahan ini. Perkara ini telah menunjukkan bahawa masyarakat di sini telah mulai sedar dan memahami apakah itu PAS sebenarnya. Jadi tidak hairan juga jika pada malam tersebut saya telah ternampak orang UMNO datang. Bila di tanyakan kepada mereka, mereka telah mengatakan bahawa mereka dah berhijrah kepada PAS. Alhamdulillah...

ANAK KOMANDO REJIMEN 1
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .