Ikuti Blog ini

1Malaysia – Senjata makan tuan

Kenyataan perkauman yang dilontarkan oleh pegawai khas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semalam di Melaka dalam satu seminar 1 Malaysia menunjukan jelas bahawa UMNO adalah parti yang berfikiran perkauman yang sempit, bercelaru dan tidak konsisten hala tujunya dibawah pimpinan Dato Seri Najib Razak.

Ketua Pemuda DPPBK menyeru ahli2 Umno, MIC dan juga MCA tidak lagi menjadi penyokong yang setia tidak bertempat ini kerana nakhoda yang menerajui BN semakin hari semakin hilang arah tuju semakin hilang penghormatanya manakan tidak pegawai khas beliau sendiri masih belum faham maksud 1 Malaysia. Sehingga kini pemerintahan dato Seri Najib Razak sudah banyak berlaku perkara-perkara yang berkaitan dengan keharmonian antara kaum yang selama ini kelihatan baik dan aman.

Kenyataan Datuk Nasir Safar bagaikan melawan arus dengan konsep 1 Malaysia beliau menyatakan bahawa kaum Cina dan India adalah pendatang dan mengungut mereka akan ditarik kerkyatan sekiranya menentang keputusan kerajaan menghadkan 12 matapelajaran dalam peperiksaan SPM. Ini menunjukan semangat 1 Malaysia yang dilontarkan oleh perdana menteri bagaikan satu retorik hanya mainan politik Umno untuk mendapatkan sokongan rakyat pelbagai kaum. Manakan tidak juak – juak Umno masih lagi memepermainkan isu perkauman ini sejak hampir tewas di PRU 12.

Dengan ini Pakatan rakyat adalah platform terbaik bagi semua kaum di bumi Malaysia ini. Ini kerana dasar pakatan rakyat adalah Negara kebajikan untuk semua kaum dengan mengikut perlembagaan Negara. Umno dengan dasar perkauman yang sempit dimana semua kaum ditolak kecuali kroni2 Umno sahaja kita lihat kononya ingin membantu orang-orang melayu tapi dalam pada yng sama menindas orang melayu. Pemerintahan sudah lebih 52 tahun tapi tahap kemiskinan melayu masih pada tahap yang tinggi.. Pemuda Pas kawasan Bukit katil menyeru sekali lagi marilah beramai2 bersama2 dalam pakatan rakyat semoga kita dapat membangunkan Negara ini dengan lebih baik lagi. Takbir.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .