Ikuti Blog ini

PKR Buat Laporan Polis Terhadap Laporan Utusan







Satu laporan polis akan dibuat ke atas penyiaran berita di Utusan Malaysia di muka surat depan hari ini yang bertajuk 'Tak Rela Diliwat Lagi', demikian kata Ketua Komunikasi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Johnson Chong di sini, hari ini.


"Kita akan membuat laporan polis berhubung laporan tersebut," kata beliau, sejurus ditemui di sini, selepas berakhirnya perbicaraan fitnah II melibatkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim petang ini.

Anwar kelihatan mula beredar bangunan kompleks mahkamah sekitar jam 5:00 petang ini, lalu disambut dengan laungan 'Reformasi!" oleh kira-kira 50 orang pengikutnya.

Antara yang termuat di dalam laporan Utusan itu ialah pendedahan Mohd Saiful Bukhari Azlan, 25, yang mahu berhenti kerja kerana tidak mahu diliwat lagi oleh Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) tersebut.

Tambah beliau, beliau bertugas sebagai sukarelawan sekitar 1 Mac 2008 dengan tugasnya - antaranya mengatur jadual ceramah pilihan raya sebelum dilantik sebagai pembantu peribadi Anwar pada akhir April.

Laporan itu menambah, Mohd Saiful dibayar gaji sekitar RM1,000 dengan elaun AS$1,000 (RM3,400) serta 10,000 dolar Hong Kong (RM4,300) bergantung kepada perjalanan ke luar negara.

Di dalam hujjahnya di mahkamah petang in Peguam Karpal berkata, laporan di dalam Utuisan Malaysia itu dibuat dengan niat jahat kerana mengada-adakan apa yang tiada dalam prosiding perbicaraan kes liwat.

Ayat yang dimaksudkan Karpal sebagai "menghina mahkamah" ialah "Tak rela diliwat lagi" dimana semalam mahkamah telah memutuskan untuk menghapuskan perkataan TERAKHIR yang membawa maksud seolah-olah telah berlaku beberapa innsiden liwat sebelumnya. Sedang kes yang menjadi perbicaraan adalah satu perlakuan yang dituduh liwat untuk kali pertama.

Penasihat PKR itu difitnah dengan pertuduhan bahawa beliau telah melakukan hal tersebut bersama Mohd Saiful pada 26 Jun 2008 antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, No. 99, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, Kuala Lumpur.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .