Ikuti Blog ini

Jika dia betul DERHAKA cepat ''ISA''kan Nurul Izzah?

KETIGA-TIGANYA MUNAFIK DAN HIPOKRIT

Menteri Pertahanan Datuk Seri Zahid Hamidi menuduh Nurul Izzah sebagai penderhaka berikutan AP Lembah Pantai itu menerangkan kontroversi yang berlegar sekitar kapal selam Scorpene milik Tentera Laut Diraja Malaysia kepada majalah Indonesia.

Di awal pendedahan isu kapal selam ini,, parleman sudahpun dimaklumkan bahawa memang kapal tersebut tak boleh menyelam, kerana masalah teknikal . Jadi semua orang yang bercakap mengenainya adalah merupakan ungkapan ulangan. Perkara yang sudah terdedah bukanlah rahsia lagi. Begitu juga tatacara pembelian kapal ini. Ia menjadi tanda tanya dan amat meragukan seluruh rakyat, kerana disyaki telah memperkayakan kroni.

Menteri Agama Jamil Khir Baharom pula menganggap Izzah telah melakukan satu dosa. Huru hara akan berlaku jika keburukan Kerajaan Umno-BN dihebahkan, katanya. Padahal satu dunia dah tahu kelemahan dan keburukan kerajaan UMNO BN! . Wahai Jamil Khir, saya cabar saudara, sila tunjukkan bukti bagaimana dikatakan Nurul Izzah telah melakukan dosa? Tunjukkan hadis atau nasnya ! Apa bentuk huru-hara yang mungkin atau telah disebabkan olehnya ?. Dan cuba renung serta fikirkan kembali,, berapa banyak huru-hara sudah berlaku sebelum ini? Dan siapa puncanya? Kalau saya kata orang UMNO sering menjadi puncanya macamana?

Ayuh Nurul ! pedulikan celaan dan ugutan penyangak-penyangak UMNO itu !. Mereka sebenar jauh lebih teruk. Anda bukan penderhaka!.. Anda adalah srikandi, ..Anda adalah pembela dan pejuang rakyat. Itu beza antara pemimpin Pakaran Rakyat dengan pemimpin UMNO. Pemimpin PR berani dan berkata benar, ikhlas dan berterus terang. Berjuang hanya untuk membela rakyat.

Pemimpin UMNO? Ramai yang pengecut, tapi suka tunjuk lagak, berjuang untuk diri sendiri dan kroni. Prinsip perjuangan ? Hebat !... Taat setia membabi buta. Hidup mesti mengampu!.

Zahid kata Nurul Izzah penderhaka ! ya ke tidak ? Yang pasti,,,ia sangat jauh jauh dari kepastian.
Berapa banyak pula penderhakaan yang telah dilakukan oleh Zahid? Berapa banyak pula penderhakaan yang telah dilakukan oleh Pemimpin UMNO? sejak 50 tahun memerintah ?
Kalau nak tulis sepuluh mukasurat pun belum tentu cukup. Dah terlalu banyak dan kerap kali
perkara itu disiar dan diperkatakan.

Yang bulat tembam sorang ni ..Zahid Md.Arif ,cucu Ghafar Baba ,,Bekas Naib ketua Angkatan Muda Keadilan. Lagi hebat ! Dalam ucapannya satu ketika dulu beliau pernah mengutuk Nik Aziz dengan mengata Nik Aziz sebagai “Ulamak Pukimak!” Dalam isu terbaru melibatkan Izzah ini beliau dengan bangga berkata …. Tangkap Izzah! dan kenakan ISA!.. Huh! Mudah benar dia ni bercakap !. Belum apa-apa dah nak gunakan senjata keramat haram itu. Memang senjata terakhir UMNO itu pasti digunakan juga satu masa nanti, percaya lah. Itu sebab UMNO beria-ia pertahankan ISA supaya kekal.

Penulis Tamu - rahim othman
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .