Ikuti Blog ini

Parti Baru Sarawak, PERS Ingin Sertai Pakatan..Makin Kecutlah BN Sarawak Lepas Ni

Dilaporkan bahawa parti baru, Parti Ekonomi Rakyat Sarawak (PERS) ingin sangat-sangat sertai Pakatan Rakyat. Bahkan jika PR enggan terima mereka, mereka akan masuk bertanding tiga penjuru dengan PR dan BN.

Apalagi PR, buatlah perancangan.. Kalau nampak berpotensi, terimalah parti ini. Tapi kena siasat dulu, mana tahu kalau parti ini ditaja oleh BN. Bila dah menang dengan PR, tiba-tiba melompat pula ke BN..kot-kotlah..janganlah biarkan katak beranak 2 kali, macam yang Ibrahim Ali buat tuh..

Parti politik baru Sarawak ingin sertai pakatan pembangkang

SIBU, 24 Sept – Parti Ekonomi Rakyat Sarawak (PERS), parti terbaru yang akan didaftarkan sebagai sebuah parti politik, mengulangi lagi hasratnya untuk menyertai Pakatan Rakyat negeri.

Presiden penaja Salleh Mahli, seorang ahli perniagaan berkata sebuah pakatan pembangkang yang bersatu akan mampu untuk memberikan cabaran kepada Barisan Nasional (BN) pada pihan raya negeri akan datang. Bercakap kepada pemberita selepas menyerahkan sumbangan RM5,000 kepada mangsa kebakaran kaum Penan di penempatan Long Luar dan and Long Kajang di pedalaman daerah Belaga di Bahagian Kapit, katanya parti itu telah memaklumkan

Bagaimanapun pemimpin PR belum lagi memberikan jawapan, mungkin mereka ragu-ragu bahawa PERS adalah parti tajaan BN, tambahnya.

Pada majlis itu seorang paderi yang kini menjadi aktivis sosial Micheal Jok menerima cek sumbangan itu yang diadakan di rumah panjang Iban Rh.Sudan di Naman dekat sini.

Salleh juga menyampaikan sumbangan kepada seorang wakil penduduk Orang Ulu, Uma Balui, Labuway, Nahajalay di daerah itu untuk membina sebuah kolam rawatan air untuk bekalan air mereka.

Katanya PERS akan bertanding dalam 30 kerusi pada pilihan raya akan datang jika parti itu diterima masuk ke dalam PR manakala 41 kerusi lain akan ditandingi oleh parti lain dalam pakatan itu.

"Tetapi jika mereka sekali lagi tidak menerima kita, kita akan bertanding dalam semua 71 kerusi," katanya ini akan menyaksikan pertandingan tiga penjuru yang hanya akan berpihak kepada BN.

Mengenai PERS, beliau berkata jika Pendaftar Pertubuhan (ROS) tidak meluluskan pendaftarannya menjelang pilihan raya akan datang, parti itu akan meletakkan calonnya sebagai calon bebas.

Salleh berkata PERS ditubuhkan untuk meningkatkan taraf sosio-ekonomi khasnya penduduk luar bandar dengan menggalakkan mereka menanam pokok Jatropha yang mempunyai potensi sangat baik dalam ekonomi. – Bernama

Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .