Ikuti Blog ini

Janji Menteri Penerangan.

Menteri Penerangan, Komunikasi Dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim setuju RTM memberi laluan 15 minit kepada pakatan rakyat dalam siaran mereka.

Katanya, pihaknya sedia memberikan laluan asalkan program yang bakal ditayangkan memberi manfaat kepada rakyat. Beliau juga meminta pihak Pakatan menyatakan masa dan tempat program supaya memudahkan pihak RTM membuat liputan.

Beliau berkata demikian sewaktu mengunjungi khemah Pakatan Rakyat awal pagi ini serta berbual dengan YB Tuan Guru Dato' Seri Abdul Hadi Awang,Presiden Pas. Turut kelihatan di khemah itu, Timbalan Presiden Pas, YB Ustaz Nasharuddin Mat Isa dan Pengerusi Dap, YB Lim Kit Siang.

Namun begitu, masih belum jelas bilakah laluan itu bakal diberikan. Samada waktu Berita Nasional pada jam 8 malam atau hanya sekadar program di pinggiran yang tidak ramai jumlah penontonnya.

Walauapapun, harapan Pakatan Rakyat agar janji Menteri ini dikotakan dan tiada sekatan oleh tangan-tangan lain pula. PR juga memohon saluran berita dan media lain menyambut baik tindakan Menteri Penerangan ini dengan turut menyiarkan berita-berita positif PR. Berita yang tidak ditokok tambah dengan niat memburuk-burukkan Pakatan Rakyat.- n45galas.pas.org.my

Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .