Ikuti Blog ini

YB Dato' Seri Tuan Guru Presiden PAS menziarahi Makam Diraja


Pada hari Ahad 4hb Jan 2009, YB Presiden PAS telah datang ke Seri Menanti untuk menziarahi makam Al-Marhum Tuanku Ja'afar. Turut hadir mengiringi YB Dato' Seri Presiden adalah YB Salahuddin Ayub , Ketua Pemuda PAS Pusat , Ybhg Sdra Zulkeply Mohd Hj Omar, PJ PAS N.Sembilan , Timbalan PJ PAS N.Sembilan, kepimpinan PAS N.Sembilan , PAS Kawasan-kawasan , Dewan-dewan dan Unit Amal N.Sembilan.

Hampir 30 buah kereta telah mengiringi rombongan YB Dato' Seri Presiden menuju ke Makam Diraja yang terletak di dalam kawasan Masjid Seri Menanti. Sebaik saja sampai ke Makam Diraja, Presiden telah melakukan solat dan berdoa di sisi makam, mudah-mudahan Al-Marhum ditempatkan di kalangan orang-orang yang soleh.

Pengajaran yang diperolehi dan sangat wajar dicontohi dalam peristiwa ialah bagaimana Tuan Guru begitu menjaga wudhu' beliau, sepanjang perjalanan hampir 2 jam tersebut , beliau masih berwudhu'. Ramai yang terkejar-kejar mencari tempat wudhu' sedangkan beliau telahpun mengangkat takbir ketika itu. Semoga ramai yang dapat mencontohi beliau.



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .