Ikuti Blog ini

Bukit Gantang - Sketsa anak-anak ayam di Bukit Gantang !

Rezeki melimpah ruah buat penduduk Bukit Gantang. Alhamdulillah ! Bukan mudah rezeki 'terpijak' diberi kerajaan. Alhamdulillah..lagi ! Selain dapat anak-anak ayam (sekotak) seorang, dapat pikul makanan ayam lagi. + Sangkar ayam. PERCUMA ! Syukur..Alhamdulillah. Cuma yang belum dapat reban ayam. Sangkar ayam dah dapat !

Dedak ayam seguni seorang! Bagus untuk makanan anak-anak ayam. Eh..kalau jual pun bagus, ada 20 kilo tu..kalau kali RM3.80..RM76 hinggit. Konpius betul gua..!

Dalam kotak tu ada 30 ekor anak-anak ayam. Kalau tak mati, 2 bulan lagi gua jual kat Pekan Bukit Gantang, konpem gua boleh dapat RM300 hinggit. Lumayan tu..!

Kain batik ka kain kapan ? Eh...celupar plak gua pepagi ni ! Syukur Alhamdulillah..kain batik laa bukan murah...kalau bungkus plastik putih macam tu..kurang2 kat bazaar Taiping mau kena hentak RM25 hinggit. Lu hepi..gua pun hepi..! Undi PAS..!

Sabar..sabar..semua mesti lapat ini ayam maa..! Ini ayam bebas selsema bulung punya maa..! Tengok ? manyak lagi maa..haiyaah...wa datang 2 loli maa..semua PLEEE..maaa ! Tapi Undi kasi PAS lorr !



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .