Ikuti Blog ini

UMNO Baru Milik Mahathir - Ku Li

Ahli Parlimen Gua Musang, YBM Tengku Razaleigh Hamzah menyatakan bahawa UMNO Baru adalah milik Mahathir, justeru itu beliau bebas keluar masuk UMNO sesuka hatinya.

Bekas Presiden UMNO itu adalah orang yang bertanggungjawab menubuhkan UMNO Baru, kata Tengku Razaleigh.

"Jika dia tidak berpuashati dengan apa-apa yang tidak menyenangkan hatinya dia boleh tingalkan parti semula. Ini partinya. Jika dia merasakan dia nak tinggalkan dia tinggalkan jika dia nak sertai semua dia serta semula. Kita semua kena menunggu semasa kita memohon menyertai UMNO sebelum diluluskan," katanya.

"Jika kita melihat kepada Perlembagaan UMNO Baru, kita akan melihat ada tandatangannya, di dalam Perlembagaan lama tidak ada tandatangan Datuk Onn," tambahnya.

Anggota Parlimen Gua Musang itu menafikan beliau memuji barisan Kabinet baru yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kemas dan berupaya sebagaimana yang dilaporkan media.

Bercakap pada satu sidang akhbar di pejabatnya di sini, beliau berkata keupayaan Kabinet baru itu belum lagi kelihatan dan adalah tidak adil bagi beliau menilai mereka yang baru sehari diumumkan.

"Apapun, kesemuanya adalah berorientasikan prestasi, itu bagus tetapi biarlah kita melihat mereka selepas enam bulan sama ada mereka berjaya untuk tidak berkhidmat sebagaimana yang mereka yang sepatutnya lakukan," kata beliau.







Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .