Ikuti Blog ini

Salahudin kesal kenyataan Najib ekoran kematian Osama

KUALA LUMPUR, 3 Mei: Tindakan Perdana Menteri, Datuk Seni Najib Razak seolah-olah bersorak gembira bersama dengan Amerika Syarikat ekoran kejayaan membunuh Osama Bin Ladin tidak disenangi oleh Naib Presiden PAS, Salahudin Ayub.

Bagi beliau, Najib prejudis dan tidak bertanggung jawab ketika membuat kenyataan dunia akan aman selepas kematian Osama tanpa mengambil kira dasar luar Amerika yang berterusan memerangi umat Islam.

"Bagi saya, PAS sama sekali tidak toleransi dengan keganasan di dunia, namun kegembiraan Najib seolah-olah bersorak sorai bersama Amerika dengan kematian Osama satu perkara yang tidak boleh diterima oleh dunia Islam.

"Imej sebegini sangat buruk di kalangan umat Islam dunia," kata Salahudin.

Presiden Amerika, Barack Obama mengumumkan kematian Osama dalam satu serangan tentera Amerika di bandar Obbottabat, 100 km ke utara Islamabad.

Jenazah beliau kemudiannya disemadikan dengan menenggelamkannya ke dalam laut.

Ekoran itu, Najib dalam kenyataannya berkata, kematian Osama akan menyebabkan dunia akan lebih aman, selamat dan adil.

Beliau juga berkata, kematian Osama akan memulihkan nama baik Islam yang tercalar ekoran imej negatif yang dibawa oleh pengasas Al Qaeda itu.

Najib berkata demikian selepas melancarkan rumah terbuka Vaisakhi di Dataran Merdeka semalam.

"Bagi saya ini kenyataan yang prejudis dan tidak bertanggungjawab serta mengelirukan dari Perdana Menteri tanpa mengambil kira fakta yang ada," kata Salahudin.

Bagi beliau faktor dasar luar Amerika yang terus menerus memerangi umat Islam perlu diambil kira. -Hrkh

Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .