Ikuti Blog ini

Terguriskah hati DYMM Sultan Mizan untuk kali ke 2 ? Kerajaan negeri mesti peka....



Kenapa? Kenapa? Dan Kenapa ini boleh terjadi lagi? Ekoran daripada acara LARIAN JAMBATAN BANDARAYA KT yang berlangsung pada 21 MAC 2009, jam 7.30 PAGI
Di TAMAN AWAM BATU BUROK, KUALA TERENGGANU baru-baru ini mengejutkan ramai pihak termasuk kerabat.

Persoalannya ialah, sejak bilakah Jambatan Sultan Mahmud telah ditukar kepada Jambatan Bandaraya oleh pentadbiran Ahmad Said?

Tidak serik-serikkah BN Terengganu atau paling tidak belajar daripada insiden derhaka terdahulu mengenai “Kami Mahu Deris, Natang!!”???. Kini kenapa nama Jambatan Sultan Mahmud pulak ditukar kepada Jambatan Bandaraya? Tidakkah ianya bakal mengguris DYMM Sultan Mizan kali kedua? Susah sangat atau terlalu panjang kalau dinamakan acara tersebut sebagai “LARIAN JAMBATAN SULTAN MAHMUD BANDARAYA KT”. Letak nama asal Sultan barulah dapat dikatakan sebagai merakyatkan sukan. Tapi cara macam ni macam Ahmad Said mengajak rakyat bersekongkol untuk menderhaka sekali lagi kepada sultan.

Saya amat hairan kenapa pihak tertentu yang meluluskan nama tersebut tidak sedikitpun mengambil kira sensitivity yang bakal berlaku kesan daripada Penjenamaan Semula Jambatan Sultan Mahmud kepada Jambatan Bandaraya? Hussh ini kes berat dan pentadbiran Ahmad Said perlu segera perbetulkan perbuatan ini sebelum BN dan UMNO Terengganu dilabelkan sebagai parti anti Sultan kerana pisang yang ditanam sudah berbuah dua kali. Sedih hamba sahya dibuatnya.



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .