Ikuti Blog ini

MB Perak, terima kasih kepada Dato' Nasaruddin

Dato Nasharuddin bersalam dengan Pengerusi BBC, Khalil Idham Lim bersama YB. Hj. Hussin(kiri) dan Setiusaha Politik MB, Hj. Misbahul Munir (kanan).

IPOH, 28 Jan :- Saya mengucapkan terima kasih kepada ADUN Bota, Dato Nasaruddin yang membuat tindakan berani berubah kepada Pakatan Rakyat (PR), diharapkan dengan pengalaman beliau dapat membantu Kerajaan Perak. Demikian antara ucapan YAB Menteri Besar Perak, Ir. Muhammad Nizar jamaluddin dalam sidang akhbar selepas menerima kunjungan hormat ADUN Bota di pejabatnya di sini.

Dalam sidang akhbar itu juga Dato Nasharuddin mengesahkan beliau telah menyerahkan borang keahlian PKR Ahad lepas dan menghantar surat keluar dari UMNO sehari sesudah itu.

Hadir sama ialah Speaker Kerajaan Negeri, V. Sivakumar, Exco Kerajaan Negeri, Hj. Mohd. Zainuddin Mond. Yusof dan Tai Sing Ng, Juga ADUN pakatan Rakyat, Khalil Idham Lim (Titi Serong), Abdul Yunus Jamahari (Kuala Kurau), Hj. Husin Din (Selingsing), Sum Cheok Ling (Bercham), Chan Mung kai (Simpang Pulai), Chang Lih kang (Teja), Keseven (Hutan Melintang), Pengerusi PKR Negeri Perak , Hj. Osman Abd. Rahman, Setiausaha Keadilan Perak , Anwar Zakaria , Ketua Wanita Keadilan Negeri, Fathmawaty Salim , Bekas Pengerusi Keadilan Negeri, hj. Ismail dan pegawai pejabat Menteri Besar yang lain.

"Saya mengalu-alukan tindakan bijak ADUN Bota untuk sama-sama memajukan Negeri Perak, kita akan fokus untuk membangunkan Bota yang ramai bangsa Melayu, demikian juga peruntukan ADUN akan diberikan kepada beliau" Jelas Ir. Nizar dalam sidang akhbar tersebut.

Menjawab soalan dari wartawan adakah perlu diadakan pilihaanraya kecil, Ir.Nizar menjelaskan mengikut peruntukan undang-undang ianya tidak perlu kerana Dato ' Nasaruddin tidak berhenti dari menjadi ADUN.

Ir. Nizar mengatakan bahawa ramai yang bersetuju dengan tindakan ADUN Bota itu dan akan turun untuk memberi penjelasan. Menjawab soalan lain beliau menafikan dakwaan BN yang mengatakan tindakan Pakatan Rakyat menerima ADUN Bota adalah salah kerana Pakatan Rakyat sentiasa terbuka, dan itu adalah hak siapapun untuk membuat keputusan, dan saya harap jangan usik, ganggu dan kacau mereka untuk buat keputusan, tegas Ir. Nizar.

"Beliau masuk dengan tidak ada tawan, melainkan dengan niat suci dan pengorbanan yang tinggi" Jelas Ir. Nizar dan disahkan oleh Dato' Nasharuddin dengan katanya ringkas "tidak ada tawaran".

Selain itu apabila ditanya apakah pandangan beliau mengenai kemungkinan Tajol Rosli yang akan melepaskan jawatan sebagai Pengerusi UMNO negeri dan diganti oleh Najib, Ir. Mengatakan "sepatutnya letak jawatan lama dah, dan saya hormati apa saja keputusan beliau".

Ditanya kepada ADUN Bota adakah dapat mengubah keputusan sebelum ini apabila Najib memegang jawatan sebagai Pengerusi UMNO negeri, dengan ringkas beliau menjawab"InsyaAllah tidak". - Cina Islam



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .